تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۶۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نادیده گرفتن مراقبت‌های بهداشتی، شیوع بیماری‌های واگیردار را در پی دارد
 رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: نادیده گرفتن مراقبت‌های بهداشتی و کاهش پوشش واکسیناسیون به علت مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی ممکن است بحران شیوع سایر بیماری‌های واگیردار مانند سرخک و سرخچه را به همراه داشته باشد.

رضا پورآیین افزود: شاید تصور شود با  مراجعه نکردن به مراکز خدمات جامع سلامت ریسک ابتلا به ویروس کرونا کمتر می‌شود، اما لازم به توضیح است کاهش دریافت این مراقبت‌ها به ویژه کاهش پوشش واکسیناسیون می‌تواند باعث بحران شیوع سایر بیماری‌های واگیردار شود.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان، زمان اتمام پاندمی ویروس کووید ۱۹ مشخص نیست لذا شهروندان بااید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود در شهر و روستا مراجعه و دریافت خدمات را به تاخیر نیاندازند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه مردم نباید خود را از دریافت خدمات مربوط به سلامتی محروم کنند، گفت: متاسفانه برخی از شاخص‌های مراقبت بهداشتی مانند شاخص پوشش واکسناسیون، مراقبت سالمندان، مراقبت‌های مربوط به بیماران فشارخون و دیابت در شرایط کرونا افت داشته است.

وی افزود: دلیل افت این شاخص‌ها ترس مردم از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هنگام مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای دریافت خدمات سلامت محور است در صورتی که با شیوه نامه‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان این خدمات را دریافت کرد.

شهرستان دزفول در حال حاضر در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار