تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۰۶۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کودکان زیر ۷ سال واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره احتمال همزمانی آنفلوانزا و کرونا توضیح داد و گفت: کودکان زیر ۷ سال باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.
 با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان شرایط کمی برای همه خطرناک تر خواهد شد زیرا با وجود ویروس ناشناخته کرونا ما شاهد پیک ویروس آنفلوآنزا هم خواهیم بود  و احتمال تداخل بیماری ها وجود دارد.

شروین شکوهی متخصص عفونی  درباره علائم کودکان با جهش های مختلف ویروس کرونا  اظهار کرد:کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر بی علامت هستند و اگر ناقلان خطرناکی محسوب می‌شوند به دلیل این است که نمی‌دانند به کرونا مبتلا شده اند تا بتوانند خودشان را از دیگران دور نگه دارند.

او افزود: یک درصدی از کودکان هم به دلیل نداشتن علامت برخی افراد به کرونا مبتلا می‌شوند، باید توجه داشت زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود، تعداد کودکان مبتلا هم بیشتر خواهد شد.

ویروس کرونا

او گفت: با شروع فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوآنزا وضعیت خطرناک تر خواهد شد زیرا نمی دانیم زمانی که ویروس ناشناخته کرونا با آنفلوانزا همراه شود، چه شرایطی را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل در حال حاضر افراد دارای بیماری های خاص به خصوص کسانی که احتمال مبتلا شدن آن ها  به بیماری آنفلوآنزا زیاد است باید واکسن آن را به موقع بزنند.

شکوهی افزود: کودکان زیر ۷ سال (۶ ماهه تا ۷ سال) گروه پرخطر محسوب می‌شوند و باید واکسن بزنند.

شکوهی با اشاره به خستگی کادر درمان خسته اظهار کرد: بسیاری  از پزشکان نیاز دارند که مدتی استراحت ونفس تازه کنند تا بتوانند با انرژی بیشتری برای روز‌های آتی خودشان را آماده کنند.اگر تعداد بیماران همین طور افزایش پیدا کند حتما کادر درمان فرسوده خواهند شد همچنین احتمال استهلاک و خرابی دستگاه ها هم وجود دارد و ممکن است زمان کافی برای  برای ترمیم و تولید دستگاه‌ها وجود نداشته باشد و ما شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار