تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۰۶۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنالیز قیمت هر هکتار گندم آبی ۱۳ میلیون تومان است
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی بهبهان گفت: آنالیز قیمت تمام شده کشت هر هکتار گندم آبی را بالغ بر ۱۳ میلیون تومان در منطقه بوده و قیمت فعلی خرید هر کیلو گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
  سید عنایت الله ثریا دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی بهبهان گفت: آنالیز قیمت تمام شده کشت هر هکتار گندم آبی را بالغ بر ۱۳ میلیون تومان در منطقه بوده و قیمت فعلی خرید هر کیلو گندم ۲ هزار و پانصد تومان است و با توجه به میانگین برداشت گندم در هر هکتار اراضی آبی که حدود ۴ تن می‌باشد، شاهد ضرر و زیان حدود ۴ میلیون تومانی در هر هکتار برای گندم کاران خواهیم بود.

او افزود: طی سال‌های قبل و با اجرای طرح به زراعی گندم از سوی نظام، شاهد شکوفایی و افزایش تولید محصولات زراعی در کشور بوده ایم و با خودکفایی در محصولات استراتژیک همچون گندم، نیاز دولت به واردات نیز کاهش یافت.

ثریا در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از بخش کشاورزی به عنوان صنعت اصلی شهرستان یسان داشت: در صورت عدم حمایت از بخش کشاورزی و قیمت گذاری صحیح گندم، ضمن ضرر و زیان بسیار به کشاورزان شاهد کاهش تولید، افزایش آمار بیکاری و افزایش قیمت در محصولات وابسته به گندم خواهیم بود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی از مسئولان و تصمیم گیرندگان خواست با توجه به افزایش قیمت‌ها و با استناد به جدول آنالیز قیمت تمام شده و هزینه کشت در هر هکتار گندم که در زیر ارائه شده، قیمت هر کیلوگرم گندم را ۶ هزار تومان تصویب کنند تا کشاورزان بتوانند با خاطری آسوده نسبت به کشت گندم در فصل پیش رو اقدام کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار