تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان هیات ورزش همگانی خوزستان و دانشگاه چمران
  هیات ورزش های همگانی خوزستان با هدف توسعه علمی و ترویج سلامت و نشاط اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید چمران اهواز امضا کرد.

تفاهم نامه دوجانبه همکاری بین هیات ورزش های همگانی خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز روز گذشته، یکشنبه با حضور امید حاجتی رئیس هیات ورزش های همگانی استان و غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به امضاء رسید.

  امید حاجتی رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان در این جلسه گفت: دانشگاه شهید چمران به عنوان یک دانشگاه پیشرو و مادر در سال های اخیر در مساله سیل، کرونا و ریزگردها، بازوی علمی برای سازمان ها در اجرای طرح ها و برنامه های متنوع اجرایی بود.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت های سلامت محور همراه با اجرای برنامه هایی با نشاط اجتماعی برای مردم خوزستان عنوان کرد: دانشگاه سهم خود را در توسعه ورزش های همگانی مانند فعالیت سایر موضوعات مشخص کند. همچنین با فعال سازی ظرفیت های علمی اساتید و دانشجویان و ارائه مقالات علمی پژوهشی در ترویج فرهنگ ورزش های همگانی، می توان سلامت جسمی و نشاط اجتماعی را به مردم خوزستان هدیه داد.

رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان افزود: تعامل دانشگاه با هیات ورزش های همگانی قطعا برای سلامت جسمی و نشاط اجتماعی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خوزستانی موثر خواهد بود. مسئولیت اجتماعی ما باعث شد با ایجاد زیر ساخت های حوزه ورزش های همگانی، بستر را برای جامعه سالم و با نشاط و رشد استعدادهای ورزشی فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین هیات ورزشی از نظر جامعه تحت پوشش، هیات ورزش های همگانی است، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا فعالیت های هیات ورزش های همگانی با ساز و کار جدید در بستر فضای مجازی، صدا و سیمای استان و در قالب پویش های مردمی، مسابقات ورزشی، ایجاد چالش و تمرینات زنده و تولید محتوا صورت گرفت که مورد استقبال مردم نیز واقع شد.

حاجتی با بیان این که ایده آل و شعار ما در ورزش های همگانی استان، ورزش کردن مردم خوزستان به صورت سه روز در هفته است، ادامه داد: برای دستیابی به این مهم و داشتن جامعه سالم در حال اجرای فعالیت های متنوع ورزشی هستیم. تولید محتوا برای ایجاد نشاط و سلامت مردم به ویژه اقشار سالمند، کارمند و مادران باردار و کاهش هزینه درمانی این افراد از دیگر اهدافی است که انتظار می رود دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان ظرفیت نخبگانی به هیات ورزش های همگانی کمک کند.

  همچنین غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پذیرفتن مسئولیت اجتماعی با وجود مشغله بالا در سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سوی آقای حاجتی، وظیفه ما را به عنوان دانشگاه شهید چمران در همراهی با هیات ورزش های همگانی مصمم تر کرد و همکاری در اجرای فعالیت های ورزشی را وظیفه خود می دانیم. ما از ظرفیت علمی دانشگاه برای اجرای بهتر فعالیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان این که رسالت دانشگاه شهید چمران اهواز ارتباط با جامعه و صنعت و ... است، افزود: همکاری با هیات ورزش های همگانی به دلیل این که در مسیر سلامت مردم است، از مصادیق بارز رسالت دانشگاه شهید چمران اهواز به شمار می آید. در مسیر توسعه ورزش های همگانی از تمامی توان، امکانات و ظرفیت های دانشگاه استفاده خواهیم کرد. ورزش های همگانی با تکیه گاه علم و پژوهش قطعا باعث کاهش هزینه های درمانی شهروندان و بالا رفتن نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی آن ها خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار