تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت کرونا در شوش نارنجی شد
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در شوش نارنجی و در دزفول زرد است.

علی قمیشی اعلام کرد: تعداد بیماران بستری در شوش بیشتر از دزفول و تعداد بیماران بستری در  گتوند کمتر از شوش و دزفول است. 
وی با بیان اینکه پیک سنگینی از بیماری کووید ۱۹ را در استان و شمال خوزستان گذرانده‌ایم، افزود: از ۲ هفته پیش نیز آرام آرام شیب موارد بستری و مراجعه به اورژانس‌های شمال خوزستان افزایش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: درصورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال همه گیری بیماری وجود دارد اما در حال حاضر در وضعیت هشدار بالا نیستیم.

وی افزود:  اطلاع رسانی، نظارت بر مکان‌های مختلف و آماده سازی فضای بستری و وفور دارو و تجهیزات انجام و تدابیر لازم برای مواجهه با بدترین حالت جهت خدمات رسانی به مردم در نظر گرفته شده است.

قمیشی گفت: با افزایش ابتلای افراد به کرونا، تعداد افراد بستری از تعداد خروجی بیمارستان‌ها بیشتر می‌شود لذا باید فضاهای بستری افزایش یابند تا با فواصل بیشتر به بیماران خدمات رسانی کرد.
وی افزود: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ابتلا را در جامعه کاهش دهیم تا همه گیری انفجاری نداشته باشیم.
قمیشی گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و برخی اقدامات از قبیل غیرحضوری کردن مدارس و جلوگیری از حضور در تجمعات را رعایت کنیم چرخه ویروس در جامعه کاهش و شاهد پیک شدید کرونا نخواهیم بود.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا تا ظهر امروز یکشنبه به ۴۰۲ هزارو ۲۹ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار