تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۰۶۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح جامع پدافند غیرعامل خوزستان در مرحله نهایی طراحی
  استاندار خوزستان گفت: هم اکنون طرح جامع پدافند غیرعامل استان را در دست طراحی داریم و در حال حاضر مراحل نهایی را طی می‌کند.

غلامرضا شریعتی امروز (۲۳ شهریور) در پایان جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون طرح جامع پدافند غیرعامل استان را در دست طراحی داریم، خوشبختانه این طرح به خوبی پیش رفته و اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند.

  وی افزود: پدافند غیرعامل مانند واکسینه کردن است و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. بنابراین باید بر آن تاکید کرد و نباید زمانی که مشکلی پیش بیاید به سمت پدافند غیرعامل برویم. پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از سیاست‌ها و تدابیری است که به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی در مراکز مهم و حیاتی اتخاذ می‌شود. پدافند غیرعامل در حوزه امنیت شبکه و حوزه‌های مختلف است و به نوعی مصون‌سازی جمعی است چرا که در این مراکز افراد زیادی مشغول هستند و در عین حال بسیاری از آن بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال اگر برای نیروگاه برق مشکلی به وجود بیاید، ممکن است چندین هزار نفر از خدمات برق محروم شوند. به این دلیل باید مصون‌سازی عمومی ایجاد شود، سیستم‌ها نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کنند و خودایمنی و خودمراقبتی در سیستم‌های نرم‌افزاری و امنیت شبکه ایجاد شود تا ایمن شوند و در برابر خطرات احتمالی مقاومت کنند.

شریعتی با بیان اینکه شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید مسئولان عالی‌رتبه کشور تشکیل شده و کار خود را پیش می‌برد، تصریح کرد: در این سال‌ها شرایط روز به روز بهبود یافته است اما این روند باید با سرعت بیشتر انجام شود و ایمن‌سازی سیستم و پایداری آن در برابر خطرات احتمالی سایبری بیشتر شود.

  وی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک‌ترین استان است، تاکید کرد: بنابراین به مساله پدافند غیرعامل باید توجه بیشتری شود. خوشبختانه طرح جمعی پدافند غیرعامل رو به اتمام است و امیدواریم چراغی برای کارکرد بهتر و ارتقاء وضعیت استان باشد.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف و مکلف هستند تا این طرح را در برنامه چند ساله اجرایی کنند، گفت: باید این طرح سال به سال هدفگذاری و رصد شود زیرا بحث حیاتی و استراتژیک است و مساله شخصی و موردی نیست که تنها یک فرد آسیب ببیند، بلکه اجتماع و یک کشور می‌تواند متضرر شود. بنابراین ایمن‌سازی عمومی لازم است و بر این مساله تاکید می‌کنیم که انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار