تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۰۶۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت خرما از نخلستان‌های شادگان آغاز شد
 مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت خرما از سطح ۱۴ هزار هکتار نخلستان‌های این شهرستان آغاز شد.

خلیل منیعات اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری ۸۰ الی ۱۰۰ هزار تن خرما با نرخ توافقی از نخلداران شادگان خریداری و به استان‌های مختلف کشور و خارج از کشور صادر شود.

وی افزود: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۷۶ هزار ریال و خرمای درجه ۲ در حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت:  ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر انواع دیگر است که از نخلستان‌های شادگان برداشت می‌شود.

منیعات تولید خرمای سال گذشته شهرستان شادگان را ۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: پارسال بیش از ۵۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد.

وی افزود: شهرستان شادگان دارای ۱۴ هزار هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصـــله نخل است که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و چهار هزار هکتار آن غیر بارور می‌باشند.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است. 
 استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار