تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۰۶۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف محموله کالای قاچاق در جاده هندیجان - ماهشهر
 فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی روز یکشنبه با رصد اطلاعاتی موفق شدند با توقیف دستگاه خودرو باری در مسیر هندیجان - ماهشهر ، از ورود ۳۰میلیارد ریال کالای قاچاق به بازار کشور جلوگیری کنند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود: دریابانان در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اخبار دریافتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال محموله کالای خانگی قاچاق به وسیله خودروهای باری از بندر سجافی هندیجان آگاه شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی اظهار داشت:ماموران بلافاصله وارد عمل شده و کامیون مورد نظر را در محور هندیجان - ماهشهر شناسایی و دریک عملیات برنامه ریزی شده، متوقف کرده و در جریان بازرسی دقیق از کامیون "ایسوز"  توقیف شده ۳۰ دستگاه یخچال، ۱۵ دستگاه کولر گازی و یک دستگاه موتور لنج تجاری با برند میتسوبیشی (marinedieselenine) را که  به صورت ماهرانه ای در لابه لای کالاها جاساز شده بوده کشف و ضبط شد.
سردارپاکباز افزود:دراین ارتباط یک متهم به قاچاق کالا بازداشت شده که پس ازتشکیل پرونده ، به مرجع قضایی معرفی می شود.
اداره کل تعزیزات حکومتی خوزستان مسوولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا را برعهده دارد.
در سال جاری بیش از ۸۰۰میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی ، آبراهی خوزستان و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
انواع کالای خانگی وآشپرخانه‌ای ، قطعات یدکی خودرو ، لاستیک ، نوشیدنی‌ها ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، کنسرو ، چای ، برنج و سوخت مهمترین کالاهای مکشوفه قاچاق در سال جاری بوده است.
با شیوع ویروس کرونا از حجم ورود کالای قاچاق به کشور از طریق مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس کاسته شده است.

بر اساس آمار رسمی پارسال حدود چهارهزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.این آمار جدای از کشفیات نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی ، راههای ارتباطی و مناطق شهری خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار