تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۶۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کدام دوربین مدار بسته برای کدام مکان مناسب است؟
دوربین مداربسته انواع مختلفی دارد اما چه دوربینی برای چه فضایی مناسب است؟ این سوال بسیاری از افراد است که تصمیم دارند یک دوربین مدار بسته برای مکانی مانند باغ، فروشگاه، محیط کسب و کار، مطب، شرکت و غیره تهیه کنند تا از راه دور بتوانند کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند. اولین اقدام برای خرید خوب و موفق آشنایی با انواع دوربین‌های مدار بسته است. به طور کلی، دوربین‌های مدار بسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال در بازار عرضه می‌شوند. دوربین‌های آنالوگ به دلیل تکنولوژی قدیمی‌تر قیمت مناسب‌تری دارند. پس این مدل دوربین‌ها برای افرادی که نمی‌خواهند، هزینه زیادی بابت دوربین مدار بسته بپردازند، گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

در انتخاب نوع دوربین مدار بسته و اجرای آن نیز باید دقت بسیاری داشته باشید و قبل از هر کاری نیازهای خود را برای فروشنده و نصاب توضیح دهید تا بهترین سیستم مدار بسته را برای کسب‌وکارتان به ارمغان آورید.

دوربین مداربسته

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته در محیط کار و زندگی

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، وجود دوربین مدار بسته در محیط کار و زندگی وقوع جرم و حادثه را به ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و راندمان کاری نیروها و پرسنل حدود ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. امروزه با قابلیت‌های جذاب و منحصر به فردی که برای دوربین‌های مدار بسته تعریف می‌شود، می‌توان در هر نقطه از جهان توسط گوشی، موبایل و کامپیوتر مکان مورد نظر را بدون حضور در آن به آسانی نظارت کرد.

امروزه در کشورهای پیشرفته از دوربین‌های مدار بسته استفاده زیادی می‌شود و با توجه به نیاز هر مکان از قابلیت بسیار جدید و حرفه‌ای دوربین‌ها مانند کنترل ورود و خروج افراد، مشخص نمودن افراد مشکوک در صحنه، مشخص نمودن حرکت در تاریکی مطلق، تشخیص چهره، پلاک خوانی و... استفاده می‌کنند که هر کدام از این ویژگی‌ها کار بسیاری از حرفه‌ها را راحت‌تر کرده است.

اطلاعات بیشتر در مورد دوربین‌های مدار بسته آنالوگ و دیجیتال

همانطور که گفتیم، دوربین‌های مدار بسته به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شود که در ادامه اطلاعات کامل را برایتان توضیح می‌دهیم.

 دوربین مدار بسته آنالوگ: این دوربین سیگنال‌های تصاویر را به سیگنال‌های رادیویی تبدیل می‌کند و تصاویر را از این طریق به شما انتقال می‌دهد و دارای خروجی فرکانس متفاوت هستند. درست است که دوربین‌های آنالوگ بسیار ساده و ارزان قیمت هستند اما در کنار این ویژگی اشکالات زیادی به همراه دارند. این روزها استفاده از دوربین‌های آنالوگ محدود شده است. چرا که سیگنال آن‌ها در برابر شرایط محیطی و نویزهای الکترومغناطیسی حساسیت زیادی نشان می‌دهد.

دوربین دیجیتال: این مدل دوربین‌ها برای انتقال اطلاعات از تکنولوژی وای‌فای استفاده می‌کنند. این تکنولوژی باعث شده است حجم انتقال اطلاعات بالا رود و همچنین سرعت آن به مراتب از دوربین‌های آنالوگ بیشتر شود. سیگنال دوربین‌های دیجیتال نسبت به نویز و شرایط محیطی حساسیت کمتری نشان می‌دهند.

دوربین مدار بسته بیسیم چگونه انتقال پیام را انجام می‌دهد؟

دوربین مدار بسته بیسیم

فراهم کردن امنیت برای هر مکانی اهمیت دارد. چه مکان‌های عمومی و چه شرکت‌ها و اداره‌ها تماما باید سیستم امنیت خود را بالا ببرند. دوربین مدار بسته بیسیم از مدل دوربین‌هایی است که برای مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. حال دوربین مدار بسته بیسیم چه ویژگی‌هایی دارد؟ این مدل دوربین‌ها برای انتقال پیام از یک سیستم بیسیم استفاده می‌کنند که معمولا به شبکه وای‌فای یا وایرلس متصل می‌شوند. دوربین مدار بسته بیسیم بیشتر در مکان‌های کوچک استفاده می‌شود و قیمت آن نسبت به دیگر دوربین‌ها بیشتر است. اما قابلیت‌های منحصربه‌فردی به همراه دارد. دیگر ویژگی دوربین مدار بسته بیسیم شامل موارد زیر است:

  • قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه دارد.
  • برد دوربین از ۷۰ الی ۱۴۰ متر قابل تغییر است.
  • اطلاعات توسط کارت SD ذخیره‌سازی می‌شود.
  • امکان ضبط صدا، مکالمه و گفتگو وجود دارد.
  • از ۱۳ کانال استفاده می‌کند.
  • هر چقدر فاصله دستگاه و دوربین بیسیم کمتر باشد، سرعت انتقال بیشتر خواهد بود.
  • نصب و راه‌اندازی دوربین بیسیم بسیار راحت است.

هنگام خرید دوربین مدار بسته بیسیم حتما به گارانتی آن توجه داشته باشید.

ممکن است در نگاه اول قیمت دوربین مدار بسته بیسیم زیاد به نظر برسد. اما با توجه به قابلیت‌های آن هزینه بسیار مناسبی دارد. برای این که این مدل دوربین را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید، بهتر است به شرکت‌های اصلی تولیدکننده مراجعه فرمایید تا بی‌واسطه دوربین مدار بسته بیسیم را خریداری کنید. هیچ‌گاه به دوربین مدار بسته بیسیم ارزان اطمینان نکنید و هنگام خرید حتما به داشتن گارانتی توجه کافی داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل دوربین را به شرکت تولید کننده ارجاع دهید.

دوربین مدار بسته لامپی با طراحی خاص و شبیه به لامپ

دوربین مدار بسته لامپی

دوربین مدار بسته لامپی همانطور که از اسمش پیداست، ظاهری شبیه لامپ دارد و تشخیص آن از لامپ‌های معمولی بسیار سخت است. به خاطر همین ویژگی، این مدل دوربین‌ها به صورت نامحسوس در مکان‌های مختلف نصب می‌شود تا سارقین و افراد تحت کنترل توانایی تشخیص آنها را نداشته باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم و جذاب دوربین مدار بسته لامپی توانایی تصویربرداری از تمام فضا در جهات مختلف است و یک تصویر پانوراما کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حقیقت دوربین‌های لامپی به دوربین‌های ۳۶۰ درجه نیز معروف هستند. این مدل دوربین‌ها بیشتر برای مدیران و بخش‌های حراست پیشنهاد می‌شود.

دوربین‌های‌ مدار بسته لامپی هرگز جلب توجه نمی‌کنند.

شباهت بیش از اندازه این مدل دوربین‌ها به لامپ باعث شده است نصب آن‌ها در محیط هرگز جلب توجه نکند و هیچکس متوجه حضور آن‌ها نشود. پس اگر می‌خواهید دوربین نظارتی‌تان از دید دیگران مخفی بماند، بهترین گزینه دوربین مدار بسته لامپی است. برای آشنایی بیشتر با این مدل دوربین حتما ویژگی‌های زیر را بخوانید:

  • قابلیت اجرای کارت حافظه میکرو SD تا حجم ۶۴ گیگابایت
  • توانایی نگهداری حداقل ۲۰ روز فیلم و صدا
  • امکان دید در شب و مشاهده تصاویر با وضوح کامل در تاریکی مطلق
  • ارسال هشدار هنگام تشخیص صدا یا حرکت از طریق اپلیکیشن
  • ضبط تصاویر دوربین لامپی توسط وای فای بدون نیاز به دستگاه دیگر
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت
  • دارای اسپیکر و میکروفون داخلی به منظور ارتباط صوتی دو طرفه با محل قرار گرفتن دوربین
  • امکان ضبط تصاویر در زمان‌بندی‌های مختلف یا تعریف برنامه زمانی، ساعتی و یا ضبط فیلم تنها در صورت تشخیص حرکت
  • امکان مشاهده تصاویر از یک دوربین توسط چند افراد
  • امکان گرفتن عکس و فیلم و ذخیره‌سازی در گوشی‌های موبایل بدون نیاز به کارت حافظه
  • قابلیت نصب راحت و آسان در سرپیچ لامپ

کلام آخر

دوربین‌های مدار بسته علاوه بر ظاهری و کارایی مناسب باید در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند و خیلی زود در برابر ضربات آسیب فیزیکی نبینند. بنابراین پس از انتخاب و خرید محصول مناسب با نیاز خود، در حفاظت از آن دقت کافی را داشته باشید.

:
:
:
آخرین اخبار