تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۶۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده رو به اتمام است
 استاندار خوزستان آخرین وضعیت ترمیم و احداث سیل‌بندها و بازسازی منازل مناطق سیل‌زده استان را تشریح کرد.

غلامرضا شریعتی امروز (۲۲ شهریورماه) در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان که در اداره‌کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه ترمیم و احداث سیل‌بندها در برخی نقاط مشکل با معارضان محل برطرف شده و پیشرفت بازسازی سیل‌بندها خوب بوده اما در برخی نقاط نیز با توقف رو به رو شده که بنا شده اقدامات لازم از طرف فرمانداران صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی با اشاره به روند بازسازی منازل سیل‌زده در خوزستان نیز افزود: روند بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده تقریبا رو به اتمام است و تنها تعداد معدودی باقی مانده است که در روزهای آینده تحویل مالکان می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه وضعیت ترمیم و احداث سیل‌بندهای استان به نسبت خوب است، گفت: بخشی از سیل‌بندها به عهده بنیاد مسکن است که روند ترمیم و احداث آنها خوب پیش رفته و بخش دیگری به عهده سازمان آب و برق است که جز چند مورد بقیه به نسبت پیشرفت خوبی داشته‌اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: برخی متقاضیان دریافت خسارت سیل فروردین ۹۸ معتقدند که حقوق آنها تضییع شده که بنا شد پرونده این افراد مجدد بررسی شود لذا اگر از سوی پژوهشگاه فضایی کشور این مساله تایید شد خسارت به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت منازل خسارت دیده از زلزله تیر ۹۸ در مسجدسلیمان گفت: تاکنون برای نزدیک به ۲ هزار واحد اقدامات مرتبط با ساخت و برنامه‌ریزی برای ساخت انجام شده است.

شریعتی ادامه داد: با توجه به وسعت بافت فرسوده مسجدسلیمان، دولت تدبیر و امید پارسال تصمیم گرفت زمینی از سوی هوانیروز به منظور جابه‌جایی منازل واقع در مناطق فرسوده مسجدسلیمان تحویل داده شود که در دست پیگیری است و سعی شود پس از تحویل گرفتن زمین برای ساخت و ساز و اسکان اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما طراحی یک شبکه مستقل برای مدیریت بحران از طریق امواج رادیویی و مخابراتی است تا با نصب دکل‌ها و با استفاده از فرکانس‌های مربوطه در زمان ‌وقوع بحران دچار ترافیک نشویم.

وی خاطرنشان کرد: برای طراحی این شبکه مستقل لازم‌ است کمیته‌ای تشکیل و پس از بررسی کامل طرح، گوشی‌ها و امکانات لازم آن را خریداری کند تا بتوانیم یک شبکه پایدار در جغرافیای خوزستان فراهم آوریم و در مقابله با بحران‌های متعدد بتوانیم هوشمندانه‌تر، سریع‌تر و بهتر عمل کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار