تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۰۶۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۸۰ روستا در خوزستان به ایمن‌سازی نیاز دارند
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ۱۸۰ روستا در استان خوزستان بر اساس مطالعات صورت گرفته در خصوص میزان ایمن ‌سازی در مقابل سیلاب، نیازمند ایمن‌سازی هستند.

امید بن‌عباس روز شنبه در نشست بازسازی مناطق سیل زده خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد:مطالعات صورت گرفته بر روستاهای در معرض سیلاب خوزستان که از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده مصوب شده و قرار است به قرارگاه ملی بازسازی مناطق سیل زده ارسال شود.

وی افزود: ترمیم و احداث دایک‌های حفاظتی در ۱۶ روستای خوزستان در حال انجام است که در برخی روستاها کار تا حدود زیادی پیش رفته اما به دلیل وجود یک معارض کار در برخی روستاها متوقف شده لذا فرمانداران موظف به برطرف کردن مشکل هستند و باید این کار را هر چه سریعتر انجام دهند چرا که از نظر زمان و اعتبارات با محدودیت رو به رو هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:نمی‌توان سرنوشت و سلامت افراد زیادی را به خاطر وجود یک معارض به خطر انداخت؛ باید مشکل معارضان با تعامل اجتماعی یا اجرای قانون، حل شود.

وی با اشاره به پرونده‌ خسارات کشاورزی ناشی از سیل در خوزستان توضیح داد: حدود ۲۷ هزار فقره پرونده در این زمینه تشکیل و از این تعداد بیش از ۵۰ درصد کمک بدون عوض پرداخت شد؛ تعدادی نیز به نتایج ارزیابی پرونده‌ها معترض بودند و تعدادی نیز موفق به ثبت پرونده خود در سامانه ثبت خسارات نشدند از این رو با نامه‌نگاری صورت گرفته قرار شد برای آخرین بار پرونده‌ها در اختیار پژوهشگاه فضایی قرار گیرند و چنانچه اعتراضاشان وارد بود خسارت به آنها پرداخت شود.

بن عباس،  با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تسهیلات در اختیار کشاورزان خسارت دیده از سیل قرار گرفت افزود: عملکرد بانک‌های سپه، رفاه، کشاورزی، صادرات و ملی  در پرداخت خسارات بالای ۸۵ درصد  و برخی دیگر بالای ۹۰ درصد است اما بانک‌ ملت با ۶۵ درصد و بانک تجارت با ۵۰ درصد پرداخت، عملکرد ضعیفی نسبت به دیگر بانک‌ها داشتند که تذکر لازم به این بانک‌ها داده شد.

وی گفت: تمام پروژه‌های حوزه زیرساخت کشاورزی از طریق ماده ۱۰ به صورت صددرصد  عملیاتی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن نیز تعمیرات ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحد آسیب دیده از سیل در خوزستان به طور کامل به پایان رسیده است و از پنج هزار و ۶۴۱ واحد احداثی بخش عمده‌ای به سقف رسیده و در حدود  ۲۰۰ واحد باقی مانده که با اتمام این میزان نیز پرونده واحدهای احداثی بسته می‌شود.

وی افزود: طبق قانون اجرای هر آنچه در راستای پیشگیری در ستاد مدیریت بحران مصوب می‌شود لازم است و مجریان موظف به اجرای آن هستند در صورت رعایت، نشدن به آنها تذکر می‌دهیم.

به گزارش ایرنا در جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ که با طغیان رودخانه‌های کارون، دز و کرخه همراه بود حدود ۹۰ روستای غرب خوزستان در محاصره سیل قرار گرفتند و عملیات امداد رسانی به این روستاها تنها از طریق هوا و قایق صورت گرفت.
این سیلاب بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های خوزستان خسارت زد و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را زیرآب برد.
بیشترین حجم خسارت سیلاب در روستاهای دشت آزادگان، حمیدیه، شوش، شوشتر و هویزه گزارش شد. این سیلاب به ۲۵هزار و ۸۲۵ واحد روستایی خسارت زد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار