تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۰۶۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد اکسین خوزستان تامین کننده ورق مورد نیاز صنایع فلزی خوزستان شد
 عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: بر اساس یک تفاهمنامه مشترک بین این شرکت و انجمن صنایع همگن فلزی استان، ورق مورد نیاز صنایع زیرمجموعه این انجمن به میزان ماهانه ۲ هزار تن و بیشتر تامین خواهد شد.

کریم سلمان‌پور اظهارداشت: فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از تولیدکنندگان ورق‌های فولادی استان محسوب می‌شود و با توجه به توانمندی این شرکت لازم بود بر اساس ساز و کاری مناسب، نیاز صنایع کوچک استان به این نوع از مواد اولیه تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب این تفاهمنامه ماهانه ۲ هزار تن ورق فولادی در توان تولید فولاد اکسین در اختیار صنایع کوچک استان قرار می‌گیرد، ادامه‌داد: در صورت نیاز این شرکت آمادگی دارد حجم بیشتری از ورق مورد نیاز استان را تولید و تامین کند.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان با تاکید بر اینکه عرضه محصولات فولادی از جمله ورق باید در بورس کالا عرضه شود، بیان‌داشت: در قالب این تفاهمنامه ساز و کار لازم برای تامین نیاز آسان‌تر محصولات فلزی بر اساس قوانین فراهم شده است.

پیگیری عرضه ورق در خارج از بورس با مصوبه شورای تامین

سلمان‌پور همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان داشت: یکی از مهمترین خواسته‌های واحدهای تولیدی فلزی در استان اختصاص ورق فولادی در قالب سهمیه‌ای ویژه است که این موضوع همزمان از طریق شورای تامین استان به منظور تداوم تولید صنایع پایین دست و حفظ فرصت‌های شغلی در حال پیگیری است.

وی اضافه‌کرد: در صورتی که شورای تامین با این درخواست واحدهای تولیدی موافقت کند، وزارت صمت عرضه این محصولات را ویژه واحدهای تولیدی استان ابلاغ خواهد کرد.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان‌کرد: در این صورت فولاد اکسین خوزستان و همچنین دیگر گروه‌های فولادی موظف به رعایت مصوبات ابلاغی از سوی شورای تامین و وزارت صمت خواهند بود.

بر اساس این گزارش کمیته تخصصی فولاد به عنوان زیرمجموعه ستاد تنظیم بازار کشور به همراه نماینده بورس کالا، معاونت معدنی وزارت صمت و دیگر ذیربط ها؛ بخشنامه هایی را برای ساماندهی بازار صنایع فلزی ابلاغ می‌کنند.

در شرکت فولاد اکسین خوزستان ورق‌های خاص صنعت نفت،گاز و پتروشیمی بومی‌سازی شده و در حال تولید است که این امر به عنوان یک دستاورد بزرگ برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار