تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۲۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ تن چوب غیرمجاز در شوش کشف شد
  سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شوش گفت: ۳۰ تن چوب آلات غیرمجاز جنگلی در شوش کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، هادی دوستی رو شنبه افزود: عصر روز گذشته در پی گزارش و دستور ویژه فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع ظبیعی و گشت ‌زنی نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت این اداره، ۲ دستگاه کامیون حاوی ۳۰ تن چوب آلات غیرمجاز جنگلی که در حال تردد در حوزه حفاظتی این شهرستان در مسیر ترانزیتی اهواز شوش بودند، کشف و توقیف شدند.
وی با بیان اینکه این محموله از نوع گونه‌هایی بودند که قطع آنها ممنوع است، گفت: ارزش ریالی این محموله حدود ۳۰۰ میلیون ریال است که در خارج از محدوده استحفاظی این شهرستان به صورت غیرمجاز قطع و بارگیری شده بودند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شوش اظهارداشت: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده و ‌براساس مواد یک تا سه قانون اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مجرم علاوه بر ضبط مال به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود، افزود: بهره برداران قبل از هرگونه اقدامی باید مراتب را برای اخذ مجوز حمل به اداره منابع طبیعی اعلام کنند.

دوستی افزود: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب و زغال را با شماره تماس ۱۵۰۴  کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار