تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۲ باشگاه بیلیارد در خوزستان فعالیت می کنند
  رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۲ باشگاه بیلیارد مجوزدار در استان فعالیت می کنند اگرچه باشگاه‌های دیگری وجود دارند که بدون مجوز کار می‌کنند.

مجید شیرینکار اظهار داشت: بیلیارد و بولینگ 2 رشته پرهزینه بوده و خرید تجهیزات این ورزشها از عهده هیات و فدراسیون خارج است ولی بخش خصوصی برای درآمدزایی تمایل به سرمایه گذاری در این رشته های مفرح دارد.

وی افزود: هیات بیلیارد استان در حال حاضر تنها یک سالن خالی دارد که پس از سال ها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار ما قرار گرفت. ما توان خرید تجهیزات این رشته را نداریم لذا با هماهنگی بخش خصوصی ۶ میز بیلیارد در این سالن قرار دادیم. البته تمام کلاس های آموزشی ما در این مکان برگزار می شود که جا دارد.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان گفت: در سال جاری ۲ دوره مسابقات مقدماتی در سطح استان برگزار کردیم. با توجه به این که اواخر مهرماه مسابقات کشوری را داریم، نیمه اول مهرماه مرحله نهایی مسابقات استان را برگزار کنیم. قطعا ۲۰ نفر از ۳۲ بازیکنی که در دور نهایی حضور دارند در مسابقات کشوری حضور دارند و این مسابقات آزمون خوبی برای آنها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه فعالیت های آموزشی هیات منوط به صدور مجوز از فدراسیون است گفت: ما درخواست برگزاری چند دوره را دادیم و منتظر پاسخ فدراسیون هستیم. کرونا قدری برنامه های ما را به عقب انداخت و در سال جاری هنوز نتوانسته ایم کاری انجام دهیم. ما معمولا در خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر میزبان مسابقات کشوری بودیم که این رقابت ها به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد.

شیرین کار بیان کرد: برخی از باشگاه ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند که این موضوع را به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گزارش شده است. متاسفانه برخی از باشگاه ها نه تنها نگاه ورزشی ندارند بلکه اهمیتی به هیات نمی دهند و اکنون به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند و این موضوع یکی از مشکلات جدی هیات به شمار می رود.

وی ادامه داد: امسال با راه اندازی هیات شهرستان اهواز بنا داریم برخورد جدی با باشگاه های فاقدمجوز داشته باشیم. در حال حاضر به غیر از اداره کل ورزش و جوانان استان، ارگان‌های دیگر همچون شهرداری و سازمان گردشگری مجوز صادر می کنند به عنوان مثال در یک مجتمع تفریحی سالن بیلیارد احداث شده و از شهرداری یا گردشگری مجوز دریافت کرده اند.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان گفت: همچنین سازمان آب و برق با وجود اینکه سالن بولینگ و بیلیارد دارد اما هیچ مجوزی از اداره کل ورزش و جوانان نگرفته است. برخی از سالن های بولینگ موجود در اهواز در مراکز تجاری احداث می شوند و مجوز لازم را از جایی دیگر می گیرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار