تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۷هزار خانوار روستایی و شهری خوزستان مشمول دریافت گاز مایع شدند
  مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان (اهواز) گفت: ۵۷هزار خانوار روستایی، عشایری و شهری فاقد گاز طبیعی مشمول دریافت گاز مایع شدند.

نعمت الله نجفی  با اشاره به اینکه طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع(کپسول) از۲۰ مرداد امسال بر بستر الکترونیک عملیاتی شده است افزود:براین اساس بجز خانوارهایی که مشمول دریافت گاز مایع هستند ، هرگونه استفاده از گاز مایع به خصوص برای خودروها غیرمجاز است و نباید از این نوع سوخت برای خودرو استفاده شود.
وی با اشاره به ازدحام مردم شوشتر در جایگاه عرضه کپسول ۱۱کیلویی گاز مایع اظهار داشت:در شهرستان شوشتر یک هزار و ۷۰۰ خانوار مشمول دریافت گاز مایع هستند و چنانچه برای هر خانوار چهار کپسول درنظر گرفته شود ماهانه ۷۵تن گاز سهمیه این شهرستان خواهد شد در حالی که این شرکت ماه گذشته ۷۰۰تن گاز مایع در شوشتر توزیع کرده که بیشتر آن در بخش سوخت خودرو استفاده شده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۰ برابر مصرف واقعی در خوزستان گاز مایع توزیع می شود ولی به علت انحراف در مصرف (سوخت خودرو)، کمبودهایی در شهرستان ها مشاهده می شود که مقصر این مساله شرکت متبوع نیست.
نجفی با اشاره به اینکه صدها جایگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز مایع برای خودروها درخوزستان وجود دارد خواستار برخورد قانونی با جایگاه‌های فاقدمجوز شد.
وی گفت: تا زمانی که مراکز غیرمجاز عرضه گاز مایع(ال پی.چی) به فعالیت خود ادامه می دهند نباید توقع داشت طرح توزیع متوازن گاز مایع در استان به سرانجام برسد.

فعال بودن سامانه الکترونیکی برای خانوارهای مشمول طرح توزیع گاز مایع
نجفی گفت: برای افرادی که در سامانه نیو تجارت آسان  Newtejaratasan.niopdc.ir ثبت نام کرده‌اند به ‌صورت ماهانه سهمیه کپسول گاز ذخیره می‌شود و خانوارهای مشمول طرح می‌توانند در یکی از عوامل توزیع گاز مایع سهمیه خود را ‌دریافت کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز)هدف از اجرای این طرح را توزیع و دریافت سوخت سریع تر و آسان‌تربین خانوارها و جلوگیری ازعرضه خارج از شبکه عنوان کرد.
وی گفت: این طرح به‌صورت هدفمند ‌و نظام‌مند، توزیع عادلانه بهتر با قیمت مصوب ۹۷هزار ریال (کپسول ۱۱کیلویی) را به‌مصرف‌کننده مشمول طرح ارائه می‌کند.
به گزارش ایرنا از مناطق مختلف استان ، برخی از شهروندانی که مشمول دریافت گاز مایع نیستند با تجمع مقابل مراکز توزیع گاز مایع ، مشکلاتی برای خانوارهای مشمول گاز مایع ایجاد کرده اند.
در برخی مناطق ، هر کپسول گاز مایع تا ۲۰۰هزارریال به فروش می رسد.
گرایش برخی مالکان خودروها به استفاده از گاز مایع در خوزستان ، در زمان طرح سهمیه بندی بنزین در آبان ماه پارسال بیشتر شد.
از آن زمان تاکنون توزیع گاز مایع به علت ورود بخش عظیمی از خودروها به استفاده از گاز مایع دچار مشکلات عدیده‌ای شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار