تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۰۶۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت‌های اینترنتی در مسیر پیاده‌روی اربعین فراهم است
  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: زیرساخت‌ها برای تامین اینترنت و شبکه ارتباطی مسیر پیاده‌روی اربعین تا مرز شلمچه و چذابه فراهم است.

علی صالح نساج  بیان کرد: در سه سال گذشته تمامی زیر ساخت های شبکه ارتباطی و اینترنتی در مسیر پیاده روی اربعین در استان ایجاد شده است و در صورت نیاز به افزایش حجم ترافیک سایت‌های سیار اضافه خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی‌های لازم برای امسال نیز انجام گرفته و درصورت تجمع در مسیر راهپیمایی اربعین امکانات لازم برای افزایش ترافیک اینترنت وجود دارد.

صالح نساج با اشاره به اینکه بستر فیبر نوری در ۲ مرز چذابه و شلمچه نیز فراهم شده است ادامه داد: مسیر جایگزین فیبر نیز در این مرزها در نظر گرفته شده تا در صورت قطعی ارتباط از فیبر جایگزین استفاده شود.

۵جی، اینترنت اشیا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: ۵ جی یک تکنولوژی جدید است که بیشتر در کشورهای پیشرفته در حال استفاده است و از آن  به عنوان اینترنت اشیا نامبرده شده است.

وی گفت: شرایط برای  استفاده از این تکنولوژی در ایران نیز در حال فراهم سازی است و با راه اندازی این نوع از اینترنت اشیاء هوشمند سازی خواهند شدو از راه دور قابل مدیریت هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: ۱۵۰ سایت ارتباطی در استان در حال ارتقا هستند که تا کنون بیش از ۸۰ درصد این پروژه انجام شده است.

صالح نساج ادامه داد: ۳۸ سایت ارتباطی در اهواز برای توسعه و ارتقا در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال ۱۸ سایت با تکنولوژی جدید مجهز خواهند شد.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی موکب در مسیر پیاده روی اربعین انجام نخواهد شد و برای جلوگیری از شیوع کرونا از زائران خواسته شده امسال در این مراسم شرکت نکنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار