تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۶۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلوگیری از خروج غیرقانونی ۱۰۲ راس دام سبک به عراق
  فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان گفت: ماموران مرزبانی با رصد و اشراف اطلاعاتی ، شامگاه جمعه از خروج غیرقانونی ۱۰۲ راس گوسفند به عراق از طریق مرز آبی هورالعظیم در غرب خوزستان جلوگیری کردند.

سرهنگ محمدحسن حیدریان افزود: مرزبانان هنگ مرزی دشت آزادگان با استفاده از ظرفیت‌های یگان‌های مستقر در مرز، از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال و خروج دام قاچاق از کشور آگاه و بلافاصله با در نظرگرفتن تمهیدات عملیاتی وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: ماموران این هنگ در چند رشته عملیات جداگانه تحت عنوان "پاکسازی تالاب هورالعظیم" و محورهای منتهی به آن ، یک فروند شناور سبک را توقیف و چهار دستگاه خودروی سواری حامل دام را هنگام حرکت به سمت مرز شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان افزود:دراین ارتباط  پنج متهم به قاچاق دام بازداشت و از خروج  محموله ۱۰۲  راسی دام سبک به ارزش ۲.۵میلیارد ریال جلوگیری شد.
حیدریان اظهار داشت:پرونده‌ای برای این موضوع تشکیل شده که پس از پایان تحقیقات ، متهمان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
خرداد ماه نیز از خروج ۲۰۷ راس دام سبک و سنگین و انتقال به آن سوی مرز در نزدیکی تالاب هورالعظیم و نقاط مرزی غرب خوزستان جلوگیری شد.
استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره مرز مشترک داشته و با این استان‌ها مراودات مرزی ، تجاری و همکاری اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی دارد.
با وجود بازشدن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه در ۲ ماه اخیر ، ولی صادرات دام زنده از این مرزها ممنوع است.
سال‌های گذشته مجوز صادرات دام سبک و سنگین (شتر و گاو) از طریق بنادر چوئبده و اروندکنار از سوی وزارت جهادکشاورزی صادر می‌شد ولی هم اکنون با تصمیم گمرک صادرات دام سبک و سنگین از  کشور ممنوع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار