تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جریمه برای پنج زمین بازی و یک پارک شهربازی غیراستاندارد درخوزستان
 مدیرکل استاندارد وتحقیقات صنعتی خوزستان گفت: پنج زمین بازی و یک پارک شهربازی غیراستاندارد در استان توقیف و صاحبان آنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

رضا دهدشتی زاده بیان کرد: برای جلوگیری از بروز صدمات جانی به کودکان و شهروندان شرایط استاندارد و کیفیت لوازم بازی، شهربازی‌ها توسط استاندارد مورد بررسی قرار می گیرند.

وی گفت: طی بازرسی‌های انجام شده از پارکها و شهربازی‌های شهرستان اندیمشک، پنج زمین بازی به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و برای رفع نواقص توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

دهدشتی زاده در ادامه افزود: دادگاه این متخلفان را به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت با حق اعتراض در مهلت قانونی محکوم نمود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: همچنین طی بازرسی از پارک ها و شهربازی‌های شهرستان آبادان، متولیان یک پارک بازی در این شهر با وجود اطلاع رسانی و تذکرات قبلی هیچگونه همکاری برای اخذ پروانه استاندارد و رفع نواقص انجام نداده بودند و به همین دلیل توقیف و به موجب قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

دهدشتی زاده افزود: دادگاه این متخلفان را به پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت  محکوم کرد.

وی اظهار داشت : شهروندان درصورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان اطلاع دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار