تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود کپسول گاز، حکایت ناتمام مردم آبادان
 توزیع نامناسب گاز مایع در شهرستان آبادان باعث ایجاد صف‌های طولانی در محل‌های توزیع گاز و گله‌مندی شهروندان شده است.

  چند روزی است تامین گاز مایع در آبادان برای مردم بخصوص روستائیان به دغدغه‌ای اساسی تبدیل شده است. نیازی که برای تامین آن باید ساعت ها در هوای داغ و شرجی منطقه در صف‌ ایستاد.

هرچند برخی از مسئولان کمبود و گرانی گاز مایع در آبادان را استفاده از آن در خودروهای غیراستاندارد گازسوز می‌دانند ولی نظارت نکردن صحیح بر توزیع گاز مایع باعث فروش آن خارج از شبکه وکمبود در جایگاه‌های سبدی عرضه گاز شده است.

یک شهروند آبادانی با گله مندی از کمبود گاز مایع در این شهرستان گفت:مردم آبادان مدت ۲ هفته است برای تهیه گاز با مشکل مواجه هستند و برای تهیه یک کپسول گاز مایع  باید چندین ساعت در صف ایستاد.

ناجی نصاری گفت:کپسول گاز به اندازه کافی در جایگاه های سبدی آبادان توزیع نمی شود و از طرفی بر عرضه گاز از سوی جایگاه های سبدی نظارت نمی شود.

یکی دیگر از اهالی روستای مدن شهرستان آبادان گفت:مدتی است که در این روستا گاز مایع عرضه نمی شود و روستائیان برای تهیه آن با مشکل مواجه هستند.

علی مساعدی افزود: در حالیکه روزانه ده‌ها دستگاه خودرو با سوخت ال پی جی به صورت غیر استاندار از گاز مایع استفاده می کنند هیچ ارگانی بر این تخلف نظارت ندارد. در حالی که اهالی مناطق روستایی آبادان برای تامین یک عدد کپسول گاز با مشکل مواجه هستند معلوم نیست چطور کپسول گاز مایع برای خودروهای شخصی وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان در این خصوص با بیان اینکه تولید گاز مایع با سرعت خوبی در پالایشگاه در حال انجام است گفت: در حال حاضر گاز مایع ۱۱ استان از پالایشگاه آبادان تامین می‌شود.
مجاهد آل‌کثیر افزود: بیش از ۹۵ درصد گاز مایع برای مصارف خانگی است این در حالیست که برخی صاحبان خودروها از گاز مایع برای سوخت خودرو استفاده می‌کنند.

وی توزیع را مشکل اصلی کمبود گاز در شهرستان آبادان دانست و اظهار داشت: توزیع و عرضه خارج از شبکه گاز مایع  باعث کمبود آن در شهرستان آبادان شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان نیز  گفت:در سه روز گذشته بیش از ۱۵ هزار عدد کپسول گاز مایع با نظارت مستقیم بازرسان صمت و فرمانداری در این شهرستان توزیع ‌شده است.

سیدمصطفی علوی‌نیا اظهار داشت: از امروز توزیع گاز با سه‌چرخه‌ها و توزیع خارج از شبکه خانگی ممنوع است و پیش‌بینی می‌شود دیگر شاهد تشکیل صف‌ گاز در این شهر نباشیم.

علوی‌نیا ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل ایجاد مشکل در تامین گاز مایع در شهرستان آبادان اظهار داشت: بر اساس بازرسی صورت گرفته وضعیت توزیع گاز مایع در جایگاه‌های سبدی این شهرستان رو به بهبود است.

 وی از خانوارهای آبادانی خواست برای تامین کپسول گاز مایع مورد نیاز خود به صورت اینترنتی و یا مراجعه به اداره پست در سامانه سهمیه گاز مایع ثبت نام کرده و کارت دریافت کنند.

به گفته فرزاد فرجی رئیس اداره گاز آبادان ۵۲ درصد ظرفیت اشتراک پذیری گاز در این شهرستان خالی بوده و تنها از ۴۸ درصد ظرفیت ایجاد شده استقبال شده است. در روستاهای آبادان نیز تنها از ۲۰ درصد از ظرفیت گاز استفاده شده و ۸۰ درصد ظرفیت گاز مناطق روستایی این شهرستان همچنان خالی است.

بسیاری از خانواده‌های آبادانی همچنان برای مصرف روزانه خود از گاز مایع استفاده می‌کنند.

هزینه بالای لوله کشی گاز و ناتوانی مردم از پرداخت هزینه اشتراک علت عدم استقبال خانوارهای آبادانی از اشتراک پذیری گاز در این شهرستان عنوان شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار