تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۰۶۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف سه فروند شناور حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس
 -فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی استان با رصد اطلاعاتی روز پنجشنبه موفق شدند سه فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را در آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف کنند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها ۱۰۰ دستگاه جاروبرقی ، ۲۰ دستگاه مایکروفر، ۲۰دستگاه بخارشوی، ۲۵ دستگاه اسنگ ساز، ۱۰۰ عدد گاز کپسول و ۱۵۰ عدد خازن کولر گازی که بدون مجوز در یکی از بنادر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود  کشف شد و ضبط کردند.
وی ارزش این محموله های قاچاق را پنج میلیارد . ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ۱۸متهم به قاچاق کالا بازدشت شده که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
اداره کل تعزیزات حکومتی خوزستان مسوولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا را برعهده دارد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر تداوم مبارزه با پدیده قاچاق کالا در مناطق ساحلی خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد و افزود: هرگونه ورود و خروج کالا باید از مبادی قانونی صورت گیرد درغیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود.
در سال جاری دست کم ۴۲ فروند شناور تجاری و باری حامل کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند و میلیاردها ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.
خوزستان با سواحل طولانی در دهه‌های اخیر همواره در معرض پدیده قاچاق کالا و سوخت بوده است.
پارسال حدود چهار هزار میلیارد ریال کالای قاچاق قبل از ترخیص ، در مناطق ساحلی استان و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار