تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۰۶۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشت سال حبس برای نامادری و پدر کودک آزار در ماهشهر
  وکیل پرونده کودک آزاری در ماهشهر گفت: حکم پنج سال حبس برای نامادری و سه سال حبس برای پدر سه کودک ماهشهری، به جرم کودک آزاری و ضرب و جرح عمدی، در دادگاه صادر شده است.

نوال نزاری اظهار داشت: این حکم بعد از ۲ سال رسیدگی به پرونده، از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر شده و قطعی و لازم الاجراست.

اردیبهشت سال ۹۷ خبر حبس و شکنجه ۲ دختر ۱۲و ۹ ساله و یک پسر چهار ساله در خانه خود در ماهشهر توسط نامادری و پدر، منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت.

نزاری درباره این پرونده توضیح داد: متهم ردیف اول، نامادری این سه کودک بوده که به ایراد ضرب و جرح عمدی، حبس غیرقانونی و کودک آزاری نسبت به کودکان به نام‌های فاطمه، ام البنین و علی اکبر متهم بوده و متهم ردیف دوم، پدر این کودکان است که به حبس غیرقانونی و کودک آزاری متهم شده است.

وی افزود: یکی از تشکل‌های مردم نهاد تهران، همزمان با انتشار خبر کودک آزاری، در تماس با کانون وکلای استان که در آن زمان ریاستش را به عهده داشتم، درخواست معرفی وکیل برای این پرونده کرده بودند که تبرعاً وکالت این پرونده را برعهده گرفتم.

نزاری اضافه کرد: بعد از عهده دار شدن وکالت این پرونده که در دادسرا در مرحله رسیدگی بود از ما قول گرفتند در صورتی که محتویات پرونده را رسانه‌ای نکنیم، اجازه خواندن پرونده را می‌دهند، ما هم تصمیم گرفتیم تا زمان صدور حکم آن را رسانه‌ای نکنیم.

وی افزود: دادسرا پرونده را بررسی و رسیدگی و برای مجرمیت نامادری و پدر کودکان کیفرخواست صادر کرد و بعد از آن نیز پرونده را به دادگاه فرستاد، در دادگاه نیز طبق محتویات پرونده بعد از اینکه قرار صادر می‌شود، هر ۲ متهم را که بازداشت شده بودند با قرار وثیقه آزاد کردند، که ما ایراد گرفتیم این زن نباید آزاد شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: متهمان تا زمان صدور رای آزاد بودند، آنها بعد از صدور رای دادگاه بدوی اعتراض کردند اما دادگاه تجدیدنظر اعتراض آنها را رد کرد، بنابراین اکنون باید حکم پنج سال برای نامادری و سه سال حبس برای پدر اجرا شود.

رییس سابق کانون وکلای خوزستان همچنین گفت: با توجه به اینکه پدر کودکان صلاحیت قیمومیت آنها را نداشت، دادستان ماهشهر، عموی بچه‌ها را به عنوان قیم اتفاقی تعیین کرده بود اما در این مدت عمو به هیچ وجه به من مراجعه نکرده و هر چه تماس گرفتم، حتی بعد از صدور رای پرونده، به تماس‌ها پاسخ نداده است.

نزاری افزود: از وضعیت فعلی کودکان اطلاعی در دست نداریم، البته به صورت غیررسمی شنیدیم که عمو و پدر کودکان با یکدیگر آشتی و سازش کرده‌اند اما از صحت این خبر اطلاعی ندارم.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، قیم ملزم به نگهداری کودکان است، مگر اینکه استعفا دهد و تا زمانی که قیم است، حق ندارد به صورت دیگری رفتار کند و یا کودکان را به پدرشان بازگرداند.

نزاری ادامه داد: با توجه به شدت اذیت و آزارهای نامادری که به صورت اتفاقی توسط یکی از همسایه‌ها افشا شد و ممکن بود به مرگ کودکان منجر شود، انتظار می‌رفت بیش از این محکوم شود اما دادگاه اینطور تصمیم گرفته که پنج سال حبس برای وی در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، شکنجه و آزار سه کودک چهار تا ۱۲ ساله در شهرک طالقانی (کوره) ماهشهر توسط یکی از همسایه‌ها در اردیبهشت ۹۷ به پلیس گزارش شد. این کودکان توسط نامادری و پدرشان در حیاط خانه حبس شده و مورد آزار و اذیت و ضرب و جرح قرار می‌گرفتند. گفته شده بود دست دختر بزرگتر به وسیله چکش شکسته و دهان وی با چسب حرارتی بسته و چند روز از خوردن غذا و آب محروم بود.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار