تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۶۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت پاداش بازنشستگان آغاز شد
نوبخت گفت: قول دادیم قبل از فرارسیدن مهر پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کنیم که این امر از ابتدای این هفته با پرداخت ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
 محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور در ارتباط زنده صفحه شخصی خود در اینستاگرام در تشریح اقدامات سازمان برنامه و بودجه کشور برای کادر درمان و فرهنگیان اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور طبق قانون ۳۴ و ۳۵ برنامه و بودجه موظف است عملکرد دستگاه‌هایی که از دولت بودجه دریافت می‌کنند را بررسی کند و همین کار را در تمامی نهاد‌ها از جمله بهداشت و درمان انجام داد. 

وی بیان کرد: ابتدا شکایات فرهنگیان درباره طرح رتبه بندی معلمان را شنیدم. در جلسات مختلفی  این موضوع را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که شکایات آن‌ها درست است و خوشبختانه مشکلات آن‌ها برطرف شده است.
 
این مقام مسئول گفت: پس از فرهنگیان، بازنشستگان را دعوت به حل مشکلات کردیم و با نمایندگان آن‌ها به بررسی قوانین متناسب سازی حقوق‌ها پرداختیم. قول دادیم قبل از فرارسیدن مهر، پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کنیم که خوشبختانه این امر از ابتدای این هفته با پرداخت ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

منابع  مالی کارانه کادر درمان تامین شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: یکی از عمده ترین مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمبود نیرو بود.با افزایش ۱۰ هزار تخت به بیمارستان ها خوشبختانه امسال مجوز استخدام برای ۲۲ هزار پرسنل به وزارت بهداشت داده شده است که اولویت آن‌ها جذب نیروهای شرکتی و رسمی شدن آن ها از طریق برگزاری آزمون است.
 
نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه برای پرداخت کارانه، منابع مالی تامین شده است، بیان کرد: پرداخت کارانه کارکنان، جزو وظایف سازمان برنامه و بودجه نیست و سازمان‌ها موظف هستند از منابع اختصاصی خود آن را تامین کنند، اما به دلیل شرایط خاص کرونا، امکان کسب درآمد اختصاصی محقق نشد و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تامین این مبالغ را بر عهده گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت ۱۲ ماه هم کارانه پرداخت نکرده اند و ما نیز با اولویت نیاز این نهاد‌ها وارد عمل خواهیم شد. خوشبختانه منابع مالی آن نیز تامین شده است به طوری که از فردا می‌توانند پرداخت‌های خود را آغاز کنند.

او تاکید کرد: پرداخت کامل فوق‌العاده ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود.

نوبخت گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هر آنچه برای اجرای کامل فوق‌العاده ویژه در سال آتی لازم است، پیش بینی خواهد شد.

وی گفت: بخشی از کادر وزارت بهداشت، از این کارانه استفاده و برخی استفاده نمی‎کنند؛ حق این است عدالت در این زمینه رعایت شود.

نوبخت افزود: در مجموع به این جمع‌بندی رسیدیم که به همه اعضای وزارت بهداشت و درمان بایدکارانه پرداخت کنیم. البته با افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در اسفند سال ۹۸ چند میلیون تومان به رقم حقوق کادر درمان اضافه شد.

نوبخت با تاکید بر با اینکه فوق العاده ویژه فقط به گروه خاصی در وزارت بهداشت پرداخت نمی شود، گفت: وظیفه سازمان برنامه و بودجه، احقاق حق، در این زمینه است. البته باید توانایی وزات بهداشت و درمان را هم در نظر گرفت.

به گفته وی، در بند ۱۰۲ احکام متفرقه بودجه ۱۳۹۹ آمده است که هر بخشنامه، دستورالعمل، جداول، ضرایب و افزایش حقوق و ... باید در چارچوب قانون و با تایید رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شود. البته مسئولیت این کار با عالی‌ترین مقام وزارتخانه و دستگاه اجرایی است و سازمان برنامه وبودجه صرفا باید از آن‌ها پشتیبانی مالی کند. سازمان برنامه و بودجه، می‌تواند نسبت به ۱۰ درصد تغییر در ردیف‌های بودجه ورود کرده و به وزارت بهداشت و درمان اختیار لازم را بدهد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از این رو در بخشنامه‌ای به وزارت بهداشت در روز‌های آینده، به آن‌ها اجازه خواهیم داد که کسانی که از فوق العاده ویژه استفاده نکرده‌اند، استفاده کنند. اما زمان انجام این کار، بسته به وزارتخانه است که از چند ماه آینده بتواند آن را اجرا کند. وزارت بهداشت و درمان از مهر یا آبان ماه می‌تواند احکام پرسنلی کارکنان خود را متناسب با فوق العاده ویژه درمان اصلاح کند و از هر زمان که امکان تامین مالی را بیابد؛ می‌تواند این موارد را پرداخت کند.

معاون رئیس جمهور ابراز کرد: برخی اعضای سازمان زندان‌ها نیز مطالباتی در نظرات صفحه اینستاگرامی من عنوان کرده اند که یکی از روز‌های دو هفته آینده هم فرصتی برای سازمان زندان‌ها خواهیم گذاشت تا مطالباتشان را عنوان کنند.

نوبخت گفت: لحظه می‌کنم که عمر این دولت به اتمام برسد و به دانشگاه و شغل معلمی خود بازگردم.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار