تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۶۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشش محکوم به قصاص در شوشتر پس از چهار سال
 رئیس دادگستری شوشتر از صلح و سازش بین ۲ خانواده و بخشش محکوم به قصاص پس از چهار سال با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

 مصطفی آباد اظهارکرد: چهار سال پیش بین ۲ خانواده از عشیره در شهرک اندیشه شوشتر که مجاور و همسایه یک‌دیگر بودند با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع یک نفر با اسلحه گرم به قتل می‌رسد و ریشه این حادثه به اختلاف قبلی میان این خانواده‌ها بر می‌گردد.

وی افزود: از بدو حادثه قتل ، بزرگان و خیران جهت جلوگیری از توسعه نزاع با رایزنی، متهم به قتل را تحویل مراجع انتظامی دادند و خانواده قاتل داوطلبانه جهت کاهش تنش و اختلافات به خارج از شوشتر مهاجرت می‌کنند.

آباد در ادامه اظهارداشت: پس از طی مراحل قانونی و تایید حکم قصاص قاتل، در اجرای وظایف ذاتی شورای حل اختلاف و تاکید بر حل و فصل پرونده‌های مهم، پرونده به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع تا زمینه ایجاد صلح و سازش بین این ۲ خانواده فراهم شود.

رئیس دادگستری شوشتر خاطر نشان‌کرد: اعضای شورای حل اختلاف شوشتر با تلاش و کوشش خود و همکاری خادمان آستان قدس رضوی، بزرگان، ریش سفیدان، روحانیون و سران عشایر منطقه و برگزاری چندین جلسه با اولیای دم ، توانستند در مراسمی بین این ۲ خانواده صلح و سازش برقرار و خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر و محکوم به قصاص پس از چهار سال از چوبه دار نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول که با گذشت خود ضمن تامین حیات انسانی به قاتل نادم ، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند.

همچنین پیش از این اعضای شوراهای حل اختلاف دزفول و تبریز به طور مشترک توانستند با تلاش خود در این شرایط حساس شیوع کرونا قاتلی را که ۱۲ سال در انتظار اجرای حکم قصاص بود با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رها کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار