تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصرار بر آموزش حضوری برای جلوگیری از افت تحصیلی است
 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اصرار به فعالیت حضوری دانش‌آموزان در مدرسه برای جلوگیری از افت تحصیلی آنهاست.

 کوروش مودت عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری با تاکید بر نظارت کامل بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهار داشت: دانش آموزان باید ماسک همراه داشته باشند اما علاوه براین مدارس نیز نیازمند ملزومات بهداشتی هستند که در صورت لزوم ‌در دسترس داشته باشند.

وی افزود: سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش یک ‌اولویت است برای همین تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و قرار نیست دانش آموزان هر روز به مدرسه بروند بلکه  در کلاس گروه بندی می‌شوند و در روزهای مشخصی یه مدرسه می‌روند و در روزهایی نیز از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که استقبال از مدارس در شهرها ۲۵ تا ۳۰ درصد و در مناطق حاشیه‌ای و روستاها ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده بیان کرد: تاکنون ثبت نام پیش دبستانی ۲۰ درصد، پایه اول ۹۷ درصد، پایه هفتم ۹۰ درصد و پایه دهم ۸۴ درصد بوده است که البته این عدد تا پایان مهر ماه کامل می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ مدرسه ای حق اجبار دانش آموزان برای تهیه مواد شوینده را ندارد و در صورت چنین اقدامی با مدیر مدرسه برخورد می شود، تیم‌هایی به منظور بازرسی از مدارس تشکیل شده است و برای تامین اقلام بهداشتی در دومرحله  ۶۷ میلیارد ریال و ۲۰ میلیارد ریال واریز شده است.

مودت بیان کرد: آموزش و پروش فعلا در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی قرار دارد اما روزانه ۶۰۰هزار عدد ماسک و مقدار زیادی مواد شوینده و الکل نیاز است لذا ضرورت حمایت دیگر دستگاه‌های در ماه های پیش رو بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود و خروج دانش آموزان نوبت بندی شده است تا دانش آموزان بدون خطر این مرحله را طی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان‌کرد: اگر در این دو هفته خوب عمل شود اولیاء فرزندانشان را به مدرسه می آورند اما اگر خوب عمل نشود ممکن است استقبالی نشود.

وی گفت: در صورت حضور نیافتن دانش آموز در مدرسه از مدیران خواسته‌ایم چند بار با اولیاء تماس گیرند درصورت ادانهواین روال مدیر مدرسه باید این اطمینان را به خانواده ها بدهد که آموزش از طریق صدا و سیما یا شبکه شاد در منزل صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شورای مدرسه حق ندارد اعلام تعطیلی مدرسه یا منحصر کردن آموزش به شیوه  مجازی را ندارد وتنها در صورتی که در ستاد ملی یا ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم به تعطیلی ادارات گرفته شود مدارس نیز تعطیل خواهند شد. 

وی با اشاره به وضعیت زنگ تفریح تصریح کرد: مقرر شده دانش آموزان زنگ تفریح نداشته باشند و ساعات ورود و خروج آن‌ها شناور یاشد از این رو به مدیران مدارس اعلام کردیم ۱۰ دقیقه زنگ تفریح را اجرایی نکنند البته الان زنگ‌ها کوتاه هستند.

مودت گفت: با توجه به گرمای هوا در خوزستان و نیاز مدارس به کولر گازی استاندار خوزستان با سازمان نوسازی مدارس کشور تفاهم نامه‌ای برای تامین ۱۰ هزار کولر گازی منعقد کرده است که امیدواریم سریعتر این کولرها به دست ما برسند.

به گزارش ایرنا مدارس خوزستان با ۱۲ هزار و ۴۷ واحد آموزشی، بیش از ۵۲ هزار و ۳۲ کلاس، یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز و فعالیت ۶۴ هزار و ۵۵۰ همکار فرهنگی بازگشایی شدند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار