تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۰۵۹۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رطوبت ۱۰۰ درصدی باعث قطع برق مناطقی از آبادان و اروندکنار شد
  رطوبت ۱۰۰ درصدی و بروز پدیده شرجی در شهرهای آبادان، اروندکنار و بندر چوئبده از شامگاه یکشنبه تا صبح روز دوشنبه موجب قطع برق در مناطقی از این شهرها شد.
 
رطوبت و شرجی هوای بالای ۱۰۰درصد باعث قطع برق در شهر مرزی اروندکنار و مناطق ذوالفقاری و کفیشه در آبادان شده است.

جمعی از شهروندان آبادان روز دوشنبه از قطع پنج ساعته برق در هوای شرجی این شهر گلایه کردند و اظهار داشتند: قطع برق در برخی نقاط همچون ذوالفقاری، کفیشه، احمدآباد، اروسیه و اروندکنار در هوای شرجی آنها را کلافه کرده است.

یکی از شهروندان آبادانی ساکن منطقه ذوالفقاری‌گفت: از ساعت سه بامداد برق این منطقه قطع شد و این قطعی تا ساعت ۹ صبح ادامه داشت.

مدیر توزیع برق ناحیه جنوب علت قطعی برق را رطوبت بالا و آلودگی هوا بیان کرد و گفت: رطوبت بالای ۸۰ درصدی ، آلودگی هوا و رسوب ریزگردها بر مقره‌های برق شبکه و تاسیسات به ویژه خطوط فوق توزیع انتقال تاثیر منفی گذاشته و باعث قطعی برق در برخی مناطق شد.

اکبر ناصری افزود: برای جلوگیری از تکرار قطع برق ناشی از آلودگی و رسوب ریزگردها روی مقره‌های تجهیزات برق عملیات شست و شوی مقره‌ها آغاز شده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: به دنبال جنوبی شدن جریان هوا پدیده شرجی و رطوبت هوا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر صبح امروز دوشنبه به ۱۰۰درصد رسید.
محمد سبزه‌زاری با بیان اینکه وضعیت افزایش رطوبت و شرجی تا پایان روزجاری ادامه دارد افزود: این پدیده در مناطق شرقی استان تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خوزستان به اهالی شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار با ۱۴۰ هزار مشترک خدمات می دهد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار