تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۰۵۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود زیرساخت، علاقه‌مندی به ورزش سه‌گانه را در خوزستان کم‌رنگ کرده است
  دبیر هیات ورزش سه گانه خوزستان گفت: نبود زیرساخت و تجهیزات لازم، میل و علاقه به رشته مفرح سه گانه را در خوزستان کم‌رنگ کرده است.

فیروز حیدری  بیان کرد: هم اکنون فعالیت فیزیکی هیات به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و سعی می‌کنیم از طریق آنلاین برخی برنامه‌های آموزشی را برای مربیان و داوران برگزار کنیم.

وی آموزش و استعدادیابی را از برنامه‌های این هیات برای توسعه و گسترش این رشته در بین بانوان و آقایان بیان کرد و گفت: ورزشکاران این هیات متشکل از دوومیدانی کاران،  شناگران و دوچرخه سواران هستند و اکنون هیچ هیات‌ شهرستانی در خوزستان به دلیل نبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز، فعال نیست.

دبیر هیات ورزش سه گانه خوزستان افزود: این ورزش چون در سه رشته است باید محل تمرین ورزشکاران کنار هم باشد تا بتوانند به خوبی تمرین کنند اما متاسفانه چنین امکاناتی در کل استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندانی که می‌خواهند جذب این رشته شوند، دوچرخه مناسب برای این کار ندارند چون قیمت آن بسیار گران است و این امر باعث می‌شود هیات‌های شهرستانی و مردم تمایلی به فعالیت در این رشته نداشته باشند لذا سعی می‌کنیم بیشتر به رشته دوومیدانی و شنا توجه کنیم.

حیدری با بیان اینکه علاقه مندی به این رشته در خوزستان نزد بانوان بیشتر از آقایان است گفت: دوومیدانی کاران دختر ما در کشور فعالیت خوبی داشته و در رشته دوگانه جزو برترین‌های کشور هستند اگرچه باید در رشته دوچرخه سواری قوی تر عمل کنند. دختران خوزستان پارسال مقام سوم کشور را کسب کردند و اگر فعالیت بیشتری داشته باشند می‌توانند عنوان نخست کشور را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت لازم باعث شده که رشته سه گانه کمتر مورد توجه قرار گیرد در حالیکه رشته جذاب، مفرح و یک نوع تمرین نظامی است؛ متاسفانه امکانات و بودجه لازم در اختیار ما قرار ندارد و این امر کارمان را برای جذب ورزشکار سخت تر می کند. زمانی سازمان آب و برق خوزستان به ما کمک می کرد اما پس از تغییر و تحول صورت گرفته در این ارگان، آن امکانات از ما گرفته شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار