تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۰۵۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا و بلاتکلیفی دانش‌آموزان خوزستانی
نظر متفاوت مسئولان متولی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در خصوص زمان بازگشایی مدارس خوزستان موجب شده تا  دانش‌آموزان و والدین آنها دچار سردرگمی و بلاتکلیفی آن هم در فرصت اندک باقی مانده به ۱۵ شهریور یعنی زمان اعلام ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس شوند.

در آخرین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان در پنجم شهریور ماه جاری، زمان بازگشایی مدارس اول مهر مصوب و اعلام  شد  اما کلاف سردرگمی والدین دانش آموزان خوزستانی زمانی پیچیده‌تر شد که پس از گذشت ۶ روز از مصوبه ستاد مدیریت کرونا خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش این استان اعلاام کرد زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در خوزستان همزمان با سراسر کشور در ۱۵ شهریور و در یکی از مدارس شهرستان ماهشهر نواخته خواهد شد و دانش آموزان خوزستانی همچون سایر نقاط کشور سال تحصیلی خود را شروع خواهند کرد.

ایرج شهسواری پدر ۲ دانش آموز ابتدایی و دبیرستانی به خبرنگار ایرنا گفت: این که فرزندانم مانند سال‌های قبل به موقع سال تحصیلی خود را شروع کنند برایم خیلی مهم است اما از طرفی وقتی احساس کنم جانشان در خطر است نمی‌توان پذیرفت و آن‌ها را به مدرسه فرستاد آن‌ هم در شرایطی که هنوز وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا کاملا سفید نشده و وزارت بهداشت به استان خوزستان اعلام هشدار کرده است.

الهام اسدی‌نژاد مادر یک دانش‌آموز ۱۴ ساله نیز که نگران سلامتی فرزند دانش آموز خود می باشد گفت: از آموزش و پرورش انتظار می رفت در این وضعیت زیرساخت های الکترونیکی برای آموزش مجازی دانش آموزان را فراهم می کرد چرا که در صورت بازگشایی مدارس نمی توان مطمئن بود مسایل بهداشتی به درستی و با دقت از سوی دانش آموزان رعایت می شود.

پریسا داور که فرزندش در مقطع ابتدایی درس می خواند و دارای مشکل تنفسی است گفت: در مدارس ابتدایی به علت سن کم دانش آموزان رعایت مسایل بهداشتی سختتر است لذا از مسئولان درخواست داریم زمان بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور نباشد و در اول مهر با در نظر گرفتن تدابیر خاصی سال تحصیلی را شروع کنند.

کشمکش دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در خوزستان

 بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان  خوزستان که در وضعیت سفید قرار داشت از چند روز پیش وارد  مرحله هشدار شده است و تعداد بستری‌ها افزایش یافته است همین اعلام هشدار نیز موجب  دامن زدن به نگرانی والدین دانش‌آموزان خوزستانی شده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که از هفته‌های قبل نیز با بازگشایی مدارس خوزستان در ۱۵ شهریور مخالف بود روز پنجشنبه مجددا اعلام کرد که بازگشایی مدارس در نیمه شهریور منتفی است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان افزود: مساله عدم بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصویب و قطعی شده است و در حال حاضر سه شهر بهبهان، امیدیه و آغاجاری در وضعیت قرم کرونا بسر می برند و این مساله برای کل شهرهای استان زنگ هشدار جدی است.

 با وجود اصرار و مخالفت‌های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خوزستان  و اعلام منتفی شدن بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، این بار مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان پای ستاد ملی کرونا را به میان کشید و اعلام کرد  با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریور، مدارس خوزستان نیز در روز ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی  بازگشایی خواهند شد و مجموعه تعلیم و تربیت استان تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا است.

بی‌پاسخ ماندن درخواست تعویق زمان بازگشایی مدارس خوزستان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان اعلام کرد از  چند روز گذشته از ستاد ملی کرونا درخواست شده است با توجه به شرایط خوزستان زمان بازگشایی مدارس  در این استان به تعویق افتد اما هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

 رضا نجاتی تاکید کرد: درخواست ما از ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس خوزستان از اول مهر است اما  هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم برای همین تا پاسخ دادن ستاد کرونا ملاک ما برای بازگشایی مدارس استان همان ۱۵ شهریور است.

وی  با اشاره به این که وضعیت خوزستان در مرحله هشدار قرار دارد گفت: وضعیت خوزستان از نظر کرونا در مرحله هشدار است و بیماری کرونا همچنان در استان جولان می‌دهد شرایط مدارس خوزستان برای بازگشایی با توجه به کرونا وگرمی هوا مناسب حضور دانش‌آموزان  در ۱۵ شهریور نیست و ماسک زدن در این گرما برای دانش آموزان خوزستانی سخت است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان معتقد است موافقت با تعویق آغاز سال تحصیلی در خوزستان کمک به وضعیت خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار