تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملاک ستاد کرونای خوزستان برای بازگشایی مدارس ۱۵ شهریوراست
  سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان گفت: درخواست ما از ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس خوزستان از اول مهر است اما تاکنون پاسخ مثبت یا منفی به ما داده نشده از این رو ملاک ما برای بازگشایی مدارس همان ۱۵ شهریور است.

رضا نجاتی بیان کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوزستان بنابر گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرحله هشدار است و بیماری همچنان در این استان جولان می‌دهد و تاکید ما به مردم رعایت توصیه‌های بهداشتی اعلام شده است تا شرایط استان دوباره به وضعیت قرمز بازنگردد.

وی تاکید کرد: اگر در مدت زمان باقی مانده تا ۱۵ شهریور پاسخ و نتیجه‌ای در خصوص بازگشایی مدارس در اول مهر به ما برسد به اطلاع مردم می‌رسانیم‌.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان افزود: وقتی از وضعیت سفید در استان صحبت می‌شد بدین معنا نیست که اثری از بیماری نبوده و ما در شرایطی که وضعیت خوزستان سفید بود همچنان به مردم هشدار می‌دادیم.
وی گفت: تصمیم بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، یک تصمیم ملی است که در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گرفته شده و همه استان‌ها از جمله استان خوزستان ملزم به اجرای آن هستند؛ در این تصمیم ملی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دبیر این ستاد و وزیر آموزش و پرورش دخیل هستند.
وی افزود:  وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از ارکان اصلی ستاد ملی مدیریت کرونا ، اگر با درخواست خوزستان مبنی بر بازگشایی مدارس در اول مهر موافقت کند کمک خوبی به استان خوزستان خواهد بود.

نجاتی ادامه داد: ما قبول داریم استان‌ خوزستان جدای از شیوع کرونا، هوای گرمی دارد و شرایط برای مدارس مناسب نیست زیرا در این هوای گرم ماسک زدن برای دانش آموزان و معلمان مشکل است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز ، با تاکید بر اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریور، بیان کرد: مدارس خوزستان در روز ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی  بازگشایی خواهند شد و مجموعه تعلیم و تربیت استان تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است.

کورش مودت افزود: زنگ آغاز سال تحصیلی در خوزستان روز شنبه ۱۵ شهریور، همزمان با سراسر کشور، در یکی از مدارس ماهشهر نواخته می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ روز چهارشنبه، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار