تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۰۵۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مجلس بر توسعه پالایشگاه بیدبلند بهبهان تاکید کرد
 رییس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه در دومین روز از سفر به استان خوزستان به شهرستان بهبهان رفت و ضمن بازدید از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بر تسریع در روند توسعه این واحد صنعتی تاکید کرد.

 محمدباقر قالیباف در جریان نظارت‌های میدانی در بهبهان، ضمن گفت و گو با تعدادی از شهروندان در این منطقه از پیگیری رفع موانع تامین اعتبار فاز ۲ پالایشگاه بید بلند و بیمارستان نیمه کاره این شهرستان در مجلس خبر داد.

نماینده مردم این شهر در خانه ملت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون سفر رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان بیان کرد: در بازدید رییس مجلس از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در خصوص نقش این پالایشگاه در اقتصاد کشور، توسعه صادرات و تأمین گاز مشترکان خانگی توضیحاتی توسط مدیرعامل پالایشگاه و هلدینگ خلیج فارس ارائه شد.
محمد طلا مظلومی افزود: رییس مجلس شورای اسلامی توسعه صنایع پایین دستی در این پالایشگاه را راهکاری برای رونق اقتصاد و همچنین ایجاد زمینه اشتغال جوانان دانست.
مظلومی گفت: کارگران پالایشگاه نیز انتقادات و مشکلاتی داشتند که رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن شنیدن این دغدغه ها قول پیگیری داد.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری توضیح داد: مقرر شد در یک جلسه تخصصی با حضور رییس کمیسیون انرژی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس توضیحاتی در خصوص راهکارهای جلوگیری از خام فروشی گاز در پالایشگاه بیدبلند ارائه دهد.
وی بیان کرد: یکی از مطالبات مردم بهبهان تبدیل فرودگاه نظامی پدافندهوایی بهبهان به فرودگاه غیرنظامی است که رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بدو سفر خود به شهرستان بهبهان از بخش‌های مختلف این فرودگاه نیز بازدید کرد.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری افزود: با تبدیل شدن این فرودگاه نظامی به فرودگاه مسافربری حجم بالایی از حمل و نقل مسافر توسط این فرودگاه انجام خواهد شد و به همین دلیل آقای قالیباف نیز در این خصوص قول پیگیری مشکلات موجود را داد.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم بهبهان تکمیل بیمارستان ناتمام ولیعصر(عج) است. رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بلوک های مختلف این بیمارستان راهکارهایی در خصوص حل مشکلات و موانع موجود از جمله عدم همکاری پیمانکار داد.
دیدار با خانواده چند شهید شهرستان بهبهان و حضور در بین عموم مردم ی شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به بهبهان بود.

پالایشگاه بید بلند بهبهان با تامیـن سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صندوق توسعه ملی و کنسرسیوم بانک ‌های ایرانی به عاملیت بانک سپه در دست احداث است که از آذر سال ۱۳۹۵، مجـوزمبلغ ۲.۲ میلیاررد دلار برای اسـتفاده از تسـهیلات ارزی صندوق توسـعه ملی اخذ شد. همچنیـن اعتبار اسناد بخـش پالایشـگاه بـه مبلغ ۹۴۳ میلیـون یورو گشایش یافت و اعتبـار مذکــور از دی همان سال فعال شد. این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه جمی آبادان، در سفری چهار روزه و برای بررسی مسایل و مشکلات خوزستان ، وارد این استان شد.این نخستین سفر استانی قالیباف پس از انتخاب وی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی است.رییس مجلس قرار است برای بررسی مشکلات خوزستان در همه ۱۴ حوزه انتخابیه استان خوزستان حضور پیدا کند.

وی در دومین روز حضور در خوزستان ، امروز  از پالایشگاه گاز بید بلند بهبهان و شهرستانهای ایذه، رامشیر، مسجد سلیمان بازدید می کند.

در سفر رییس مجلس شورای اسلامی به خوزستان پس از نشست‌های کارشناسی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، درخصوص موانع و مشکلات موجود تصمیم‌گیری لازم در همان شهرستان انجام خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار