تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۰۵۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس خوزستان با ۲هفته تاخیر بازگشایی می‌شوند
  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:  به دلیل نگرانی از موج دوم شیوع کرونا و با توجه به تعطیلی‌های پیش رو مدارس در استان خوزستان با ۲ هفته تاخیر نسبت به سراسر کشور بازگشایی می‌شوند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت:  با توجه  این که برگزاری آیین‌های مربوط به ماه محرم ۲ تا سه شب پس از تاسوعا و عاشورا نیز همچنان ادامه دارد  نگران هستیم که بازگشایی مدارس در آن زمان موجب شیوع کرونا شود لذا در ستاد کرونا مصوب شد که مداس خوزستان به جای ۱۵ شهریور همانند روال عادی هر ساله ، یکم مهر ماه بازگشایی شوند.

 وی  با بیان این که ۱۵ استان کشور در وضعیت قرمز به سر می‌برند بیان کرد: با توجه به تعطیلی چند روز آینده  و سفرهای مردم به ویژه به استان‌های شمالی نگرانی زیای برای استان وجود دارد لذا باید مراقبت شود که در بازگشت از سفر کمترین آسیب را در استان داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا موکب‌هایی هستند که پخت و پز انجام می‌دهند و نذورات مردم را آماده سازی می‌کنند و در اختیار عزاداران حسینی  قرار می‌دهند امسال با توجه به وضعیت کرونا  و مصوبه ستاد کرونای استانی بایدعزادران حسینی را تشویق کنیم پخت و پزها کمتر و غذا به صورت جیره های خشک  و ظروف بسته بندی شده در اختیار مردم قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: با توجه یا این که وضعیت استان شکننده است هر گونه کوتاهی موجب برگشت استان به وضعیت قرمز می‌شود لذا باید تلاش شود هیات‌های عزاداری فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و استفاده از ماسک را برای همه عزادارن حسینی در دستور کار قرار دهند و برگزار نشدن عزاداری در مکانهای سرپوشیده از سوی فرمانداری‌ها پیگیری شود.

فقط یک شهر خوزستان قرمز است

ابول‌نژادیان گفت: براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت در استان خوزستان تنها شهر با وضعیت قرمز شهر آغاجاری است و شهر مسجدسلیمان نیز از وضعیت قرمز خارج شد، البته قرمز بودن وضعیت آغاجاری نیز به علت بافت و جمعیت کم آن است از این رو حتی یک بیمار بستری نیز وضعیت آن را قرمز نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: روزهای سختی از کرونا را پشت سر گذاشتیم، افراد زیادی را در این مدت  از دست دادیم که برای همه ما ناراحت کننده بود اما همچنان کادر درمان در تلاش هستند.

سیدمحمد علوی بیان کرد: روز گذشته وزارت بهداشت، استان خوزستان را در مرحله هشدار قرار داد  این اتفاق از این رو رخ داد که خواستیم مردم وضعیت حساسی را که در این مرحله هستیم لمس و به خوبی حس کنند.

وی با اشاره تلاش‌های مختلف برای جلوگیری از شیوع کرونا بیان کرد: گزارش‌هایی که طی ۶ شب گذشته از  عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری  به ما رسیده، نگران کننده است البته ما تمام این گزارش ها را به سازمان تبلیغات اسلامی  استان ارسال کردیم.

کلاس‌های درس آماده برای شروع سال تحصیلی

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست اظهار داشت: ۵۲ هزار کلاس درس، ۶۴ هزار پرسنل و یک میلیون و ۱۱۳ هزار دانش‌آموز در خوزستان آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

کوروش مودت بیان کرد:  براساس تمهیدات ما برای بازگشایی مدارس سه سناریو اندیشیده شده بود که اگر شرایط سفید باشد کلاسها به صورت حضوری، در وضعیت زرد به صورت ۵۰ درصد حضوری ۵۰ درصد غیرحضوری و در وضعیت قرمز به صورت کاملا غیرحضوری تشکیل شوند.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی و عشایری زیر ۵۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها  کاملا حضوری باید تشکیل گردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد زیرساخت‌هااینترنتی و مخابراتی برای آموزش مجازی در سطح استان فراهم شده است و از فرمانداران انتظار داریم کمک کنند تا این سطح به صد در صد برسد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار