تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۰۵۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌پول‌های سرافراز!
 تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با عنوان هشتمی لیگ برتر و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جام حذفی، پایان موفقی در این دو رقابت داشت.

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان یک فصل رویایی را در لیگ برتر و جام حذفی پشت سر گذراند. رقابت‌هایی که برای این تیم توام با جدال داراها و ندارها بود، جدال‌هایی نابرابر در بیرون زمین از نظر مالی اما برابر از نظر فنی و عملکردی در زمین. نفتی‌ها با مهدی تارتار توانستند لیگ نوزدهم را با موفقیت چشمگیر پشت سر بگذرانند، موفقیتی که البته هر لحظه آن به سختی و با مشکلات مالی و امکاناتی بسیار رقم خورد.

به گزارش ایسنا، نفت در لیگ نوزدهم کار خود را به خوبی آغاز کرد و بدون شکست ماندن این تیم در نیم فصل اول نیز نشان از تحول اساسی در تیمی بود که  پیش از این، سال‌های ناموفقی را در لیگ برتر تجربه کرده بود. حضور نفت در جام حذفی و صعود به نیمه‌نهایی مسابقات،  شگفتی دیگری برای این تیم بود که با سخت‌کوشی بازیکنان و کادرفنی و همراهی مدیریت باشگاه به دست آمد.

نفت هرچه در لیگ جلوتر می‌رفت، مشکلاتش بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد و این نیز نارضایتی کادرفنی و بازیکنان را در برداشت تا جایی که حتی بازیکنان به دلیل مشکلات مالی دست به اعتصاب زدند. هرچند برای بازگرداندن آن‌ها به تمرینات، چکی به آن‌ها داده شد تا رضایت نسبی آن‌ها حاصل شود اما در نهایت این چک هم وصول نشد.

شب گذشته نیز نفتی ها در حالی که می‌خواستند با صعود به فینال جام حذفی یک نتیجه تاریخی را برای مردم مسجدسلیمان و خوزستان رقم بزنند اما گویا زور مشکلات بر این تیم چربید و مانع از صعود نفت به فینال شد.

باتوجه به این‌که نفت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد، به نظر می‌رسد کسب عنوان هشتمی و حضور در جمع چهار تیم برتر جام حذفی اتفاق بسیار خوشایندی برای این تیم است؛ هر چند اگر مسئولان خوزستان و وزارت نفت، بیشتر در کنار این تیم بودند، شاید اتفاقات خیلی بهتری مثل کسب سهمیه آسیایی نیز برای این تیم رقم می‌خورد.

پس از بازی شب گذشته با تراکتور در جام حذفی نیز، تارتار مثل آخرین دیدار در لیگ برتر مقابل پارس جنوبی از هواداران نفت خداحافظی کرد تا کار خود را در تیمی دیگر دنبال کند. احتمالا بازیکنان زیادی هم از این تیم جدا خواهند شد، نه به خاطر این که تارتار دیگر هدایت نفت را برعهده ندارد، بلکه به خاطر بدقولی مسئولان در پرداخت مطالبات‌شان.

با توجه به این‌که هنوز نیز آینده تیم‌های نفتی و چگونگی تیم‌داری‌شان باتوجه به مصوبات وزارت نفت مشخص نیست، به نظر می‌رسد نفت مسجدسلیمان روزهای سختی در پیش خواهد داشت زیرا مسئولان باشگاه باید از الان به دنبال سرمربی و بازیکنان جدید باشند، ضمن این‌که هنوز مشکلات مالی پابرجاست و مطمئنا همین نیز دست مسئولان باشگاه را برای موفق بودن در نقل و انتقالات خواهد بست و احتمالا نمی‌توانند تیمی همچون لیگ نوزدهم راهی مسابقات کنند. 

مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان تلاش بسیاری داشتند که بهترین شرایط را برای تیم و حضور موفق آن در لیگ و جام حذفی فراهم کنند و برگزاری چندین مرحله اردو در تهران نیز تاییدکننده این موضوع است اما این باشگاه برای بهتر پیش بردن کارهای مربوط به تیم نیاز به همراهی بیشتر و پای کار بودن مسئولان خوزستان داشت و دیگر به تنهایی توان مقابله با مشکلات مالی فراوان را نداشت. 

حالا باید دید نفت می‌تواند در لیگ بیستم نیز مسیر موفق خود را ادامه دهد یا همچون فصل‌های قبلی حضور خود در لیگ برتر با کسب نتایج ضعیف تنها به دنبال فرار از سقوط خواهد بود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار