تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۰۵۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: موانع سرمایه گذاری در دزفول برداشته شوند
 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم تسهیل سرمایه گذاری برای اشتغالزایی در این شهرستان گفت: موانع سرمایه گذاری در شهرستان باید شناسایی و برداشته شوند.

 علی فرهمندپور روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییسان پیشین و جدید اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: ادارات درگیر با مباحث سرمایه گذاری باید دید خود را وسیع‌تر کنند و در راستای رفع موانع و مشکلات گام بردارند.

وی با اظهار تاسف از سنگ اندازی برخی ادارات در روند سرمایه گذاری در شهرستان گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از داخل شهرستان است که باید برای اشتغالزایی، آنها را برطرف کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: مردم شهرستان دزفول مطالبه گر هستند لذا مسوولان نمی‌توانند نسبت به رفع مشکلات بی‌اهمیت باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان دزفول افزود: باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم.

فرهمندپور تامین امنیت را یکی از مسایل مهم شهرستان دزفول برشمرد و گفت: طرح نصب دوربین مداربسته در سطح شهر در راستای ارتقای امنیت به شورای اسلامی شهر دزفول ارسال شده که انتظار می‌رود این شورا اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشد.

وی افزود: طرحی برای سرمایه گذاری در شهرستان دزفول در نظر گرفتیم که استعلام آن در شهرستان رد شد لذا برای رفع مشکل آن مجبور به پیگیری از اهواز شدیم.

شهرستان دزفول ظرفیت ایجاد یکهزار واحد صنعتی را دارد

معاون توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این آیین با اشاره به فعالیت ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرستان دزفول گفت: این شهرستان ظرفیت افزایش واحدهای صنعتی به یکهزار واحد را نیز دارد.

علی محمد رحمانی با بیان اینکه دزفول شهرستان بزرگی است و مردم مطالبه‌گری دارد، افزود: این شهرستان ۳۷ اتحادیه دارد و ظرفیت‌های آن از برخی استان‌ها نیز بیشتر است.

وی امنیت را لازمه سرمایه گذاری در یک منطقه دانست و اظهارداشت: یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری فولاد در دزفول وجود امنیت در این شهرستان بود.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به ایستادگی مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس گفت: دزفول ۲ هزارو ۶۰۰ شهید و بیش از چهار هزار و ۶۰۰ جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است.

وی با قدردانی از زحمات رئیس پیشین اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: امید است سرپرست جدید با تعامل با فرماندار دزفول در راستای رفاه حال مردم شهرستان گام بردارد.

محمدکاظم خدایی‌نژاد رییس اتاق اصناف دزفول نیز در این آیین اظهارداشت: شهرستان دزفول قطب کشاورزی است و دارد به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند. 

وی با اشاره به وجود ۳۶ اتحادیه و ۱۵ هزار واحد صنفی مجاز در دزفول گفت: بازار دزفول نمونه است و مردم استان‌های همجوار بخشی از خرید و امور فنی خود را در این شهرستان انجام می‌دهند.

زمینه سرمایه گذاری در دزفول ایجاد می‌شود

سرپرست جدید اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز در این آیین گفت: برای پیشبرد امور به کمک نخبگان و واحدهای صنعتی، معدنی، اصناف و حوزه‌های صادرات نیاز دارم.

محمد غلامی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری افزود: نیاز است اصناف درخصوص سرمایه گذاری بیشتر در شهرستان همت کنند.

وی با درخواست برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران بانک‌ها در شهرستان دزفول ادامه داد: بسیاری از سنگ اندازی‌ها در حوزه صنعت از جانب بانک‌ها است.

سرپرست جدید اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: دزفول نیازمند شهرک صنعتی شماره پنج و توسعه شهرک صنعتی چهار است ولی متاسفانه جهاد کشاورزی همکاری لازم را برای تغییر کاربری ندارد.

وی با اشاره به شیوع کرونا گفت: حوزه اصناف در شرایط کرونا دچار مشکل شدند که اقدامات لازم برای حمایت از آنها انجام خواهد شد.

۱۰۲ کارخانه در شهرستان دزفول بهره برداری شد

رییس پیشین اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز در این آیین با ارایه گزارشی از عملکرد خود گفت: با وجود برخی مشکلات بین المللی و ملی گام‌هایی در راستای رفع مشکلات صنایع برداشته شد.

مهراب عبدالهی افزود: برخی ضوابط اداری مانع سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی در شهرستان دزفول شده بود که از سال ۹۵ این ضوابط حذف شدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حوزه اصناف دزفول ایجاد شد، بیان کرد: ۱۵ اتحادیه در شهرستان دزفول با یکدیگر ادغام شدند.

رئیس پیشین اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه بازار سنتی و مدرن صنعت گردشگری این شهرستان را تقویت کرده است، افزود: شرایط لازم برای فعالیت رستورارن‌های ساحلی با حذف ضوابط سختگیرانه فراهم شد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به ۵۴ واحد صنعتی دزفول گفت: ۱۰۲ کارخانه از سال ۹۵ تاکنون با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.

عبدالهی معدن را بخشی از اقتصاد و توسعه ثروت دانست و افزود: ۷۰ واحد معدنی در شهرستان وجود دارد که برای ۹ واحد بدلیل تخلف پرونده تشکیل و به دادگستری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان نسبت به منابع آبرفتی دزفول بی‌تفاوت است، اظهارداشت: صادرات غیرنفتی در سال گذشته ۳۰ میلیون دلار بوده و چشم انداز امسال ۵۰ میلیون دار است.

رئیس پیشین اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اشاره به اخذ مجوز پایانه صادراتی گل و گیاه و شرکت بین المللی نمایشگاه‌ها در این شهرستان گفت: امروز دزفول تبدیل به شهر کشاوززی، صنعتی و گردشگری شده است.

وی افتتاح فاز دوم شرکت فولاد دزفول را یادآور شد و افزود: ۸۰۰ فرصت شغلی با افتتاح این فاز در شرکت فولاد ایجاد شد.

به گزارش ایرنا در این آیین از زحمات مهراب عبدالهی در مدت چهار سال مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت قدردانی و محمد غلامی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار