تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۰۵۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوشمندسازی ۶ هزار مدرسه در خوزستان، تاکنون
 استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۶ هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی برای آموزش مجازی هوشمندسازی شدند و مابقی نیز تا مهرماه هوشمندسازی می‌شوند.

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (سوم شهریور) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه حدود ۴۰ کانکس جمع آوری شده، به مناطق عشایری ارسال شد. تحویل کانکس‌ها و ارسال آن‌ها به مناطق عشایری با سرعت و جدیت در حال انجام است. ما نهضتی را مانند برچیده شدن کلاس‌های کانکسی برای مدارس سنگی آغاز کرده‌ایم و بنا است که هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰ مدرسه سنگی استان را ظرف سه سال جمع آوری کنیم.

  وی افزود: تاکنون با کمک خیرین ۱۰۰ کلاس درس را در مناطق عشایری راه اندازی کردیم. امسال امیدواریم حداقل بتوانیم ۳۰۰ کلاس درس عشایری را استانداردسازی کنیم و به سمت عدالت آموزشی و امکان برخورداری همه دانش آموزان استان از کلاس‌های استاندارد، پیش برویم تا بتوانیم از همه فرصت‌ها و استعدادهای استان در جهت توسعه استان و کشور بهره ببریم. دانش آموزان عشایری استعداد و نبوغ قابل ملاحظه‌ای دارند.

استاندار خوزستان در خصوص هوشمندسازی مدارس تاکید کرد: تاکنون ۶ هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی برای آموزش مجازی هوشمندسازی شدند. مابقی نیز تا مهرماه هوشمندسازی می‌شوند. استفاده از شبکه شاد نیز رایگان است و نیازی به مصرف اینترنت ندارد و علاوه بر این، اینترنت مصرفی یک ساله مدارس را رایگان کردیم.

شریعتی در خصوص مدارس امین تصریح کرد: مدارس امین نقش خوب و اثربخش و کارکرد قابل تقدیری دارند و نیاز است که بیشتر از آنها حمایت کنیم تا گسترش پیدا کنند و کیفیت ارائه خدمات آنها بهتر شود. بنا شد که از این مدارس حمایت بیشتری کنیم تا آموزش و پرورش در کنار هم در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما قول دادیم که سه هزار تبلت را برای دانش آموزان محروم خریداری کنیم. اعتبار این تبلت ها تامین و بخشی از آنها خریداری شده‌اند و با تکمیل خرید این سه هزار تبلت، کمیته‌ای برای تعیین مصادیق آن تشکیل می‌شود و زیر نظر آموزش و پرورش، اداره کل امور اجتماعی و معاونت سیاسی استانداری، میان دانش آموزان محروم توزیع می‌شوند تا گام موثری در جهت گسترش آموزش مجازی در مناطق محروم برداریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار