تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۵۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۵۰۰ مدرسه در خوزستان هوشمند سازی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ مدرسه شهری و سه هزار مدرسه روستایی با مشارکت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در خوزستان هوشمند سازی می شوند.

 کورش مودت  از طریق برنامه شاد، بر لزوم اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روند بازگشایی مدارس در استان تأکید کرد و گفت: افزایش ضریب نفوذ شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه تعلیم و استان خوزستان است.

وی افزود: بر همین اساس و با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، در راستای توسعه مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و مدارس شهری زیر ۲۰ خانوار، زیرساخت اینترنتی بالغ‌بر ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه شهری و ۳ هزار مدرسه روستایی تأمین خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از شبکه شاد استفاده کنند.

وی در ادامه با برشمردن اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در حوزه بهداشت مدارس، عنوان کرد: بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ضدعفونی مدارس در چند نوبت به مدارس سراسر استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با برشمردن برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه آموزش ابتدایی، بیان کرد: افزایش نرخ پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بی‌سوادی و کیفیت‌بخشی به روند آموزش دانش آموزان ابتدایی از دیگر برنامه‌های کلیدی آموزش و پرورش خوزستان در این حوزه است.

مودت در پایان یادآور شد: اینترنت ارائه شده در مدارس خوزستان کاملاً رایگان است و معلمان می‌توانند در زمان حضور در مدرسه با استفاده از بستر اینترنت مدرسه به تولید محتوا و انتشار آن بر بستر شبکه ملی دانش آموزان (شاد) اقدام کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار