تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ فوتی و ۱۱ بستری مبتلا به کرونا در مراکز زیرمجموعه دانشگاه پزشکی اهواز
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: ۱۱ بیمار بستری و ۲ فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز بیمارستانی و درمانی زیرمجموعه این دانشگاه گزارش شده که نشان می‌دهد با تلاش همکاران حوزه بهداشت و درمان این بیماری کاملا کنترل و مدیریت شده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در آیین روز پزشک در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: کاهش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان مرهون لطف خداوند، همت مردم و تلاش همکاران خوب ما در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: بسیاری از پزشکان در خوزستان تا ۶۰ روز به منزل نرفتند و یا پرستارانی که فرزندان خود را نزد پدر و مادر خود می‌سپردند تا مدت زمان بیشتری در مراکز بیمارستانی و درمانی کشیک بدهند.

ابول نژادیان بیان کرد: در اسفند گذشته اگر چه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان ۳۰ تا ۴۰ مورد بود اما برای تامین لباس حفاظت فردی و ماسک با مشکل روبه رو بودیم و تقریبا روزانه یک هزار دست از شرکت‌ها خریداری می‌کردیم و ماسک در مجموع سه هزار عدد وارد خوزستان می‌شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در شرایطی که از استان‌های دیگر اجازه خروج ماسک نمی‌دادند تکه‌های ماسک را به صورت جدا از استان‌های دیگر وارد می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران به کرونا مبتلا شدند اما هیچ گونه تلفاتی نداشتیم.

ابول نژادیان گفت: بیمارستان‌هایی ازجمله گلستان، امام خمینی (ره)، بیمارستان ارتش شهید منفرد نیاکی، بیمارستان فاطمه الزهرا(س)، تامین اجتماعی و سینا و طالقانی اهواز به کمک ما آمدند و پس از خروج از پیک کرونا از چرخه ارایه خدمات خارج شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازادامه داد: هم اکنون فقط بیمارستان رازی اهواز و تعداد محدودی تخت آی سی یو در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران مبتلا به کرونا خدمات می‌دهند.

وی بیان کرد: ۵۰ تخت آی سی یو به ۲۵ تخت موجود بیمارستان رازی برای ارایه بهتر خدمات به بیماران کرونایی اضافه شد.

ابول نژادیان گفت: بیماران کرونایی بیمارستان رازی اهواز را گاهی تا چهار بار به سمت بیمارستان‌های دیگر تخلیه می‌کردیم.

استان خوزستان پس از گذشت بیش از ۲ ماه وضعیت قرمز کرونایی از وضعیت هشدار خارج شده اما هم‌اکنون مسجدسلیمان و آغاجاری در شرایط قرمز کرونا به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند اعلام کرد:  استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار