تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۵۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین راه حذف موهای زائد چیست ؟

در دنیای مدرن امروزی که فناوری در عرض ساعت و دقیقه متحول می‌شود، وقت آن رسیده که تیغ، وکس و ماشین‌های اصلاح را کنار بگذارید و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید. روشی مثل لیزر موهای زائد که هم اکنون یکی از بهترین راه های حذف موهای زائد به صورت ایمن، موثر و بدون درد محسوب می‌شود. راهکاری بلند مدت که می‌تواند برای همیشه موهای زائد شما را از بین ببرد.

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی کاربردی به لیزر موهای زائد داشته باشیم تا متوجه شوید که چرا می‌گوییم بهترین روش حذف موهای زائد بدن و صورت است.

شهرت روز افزون لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین دلایل مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو تبدیل شده است و تقریباً تمامی کلینیک‌های معتبر، به یک یا چند فناوری لیزر موهای زائد مجهز هستند. در کلینیک {نام کلینیک} نیز متقاضیان لیزر موهای زائد درصد بزرگی از مراجعین ما را تشکیل می‌دهند.

به لطف پیشرفت‌های فناوری در لیزرهای کم‌تهاجمی، امروز می‌توانیم موهای زائد بدن و صورت را به سرعت و به شکل موثری از بین ببریم. بیشتر مراجعین ما در چند جلسه متوجه کاهش چشمگیر موهای زائد می‌شوند و بعد از اتمام دوره‌ی درمانی، از این روش رضایت حداکثری دارند.

آیا لیزر برای همه بهترین روش است؟

خیر. هرچند که با دستگاه‌ها و فناوری‌های جدید لیزری تقریباً می‌توان موهای زائد هرکسی را لیزر کرد، ولی بازهم محدودیت‌هایی وجود دارد. در گذشته لیزر بیشتر برای افرادی جواب می‌داد که موهای تیره رنگ و پوستی روشن داشتند. امروزه می‌توانیم موهای زائد کسانی که پوستی سبزه یا نسبتاً تیره دارند هم به شکل موثری لیزر کنیم.

محدودیت اصلی در مورد لیزر، به رنگ و ضخامت مو برمی‌گردد. اگر موهای شما روشن باشد (یعنی رنگ‌های سفید، خاکستری، بور و قرمز) لیزر راه حل مناسبی نیست. اگر پوست شما خیلی تیره باشد (درجه ۵ یا ۶ معیار فیتزپاتریک) باز هم لیزر موهای زائد شما بسیار دشوار است. مثلاً کسانی که پوست خود را برنزه می‌کنند (به کمک آفتاب، سولاریوم یا کرم‌های برنزه کننده) اصلاً کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند. ضخامت مو نیز اهیمت دارد و موهای کرکی شکل معمولاً با لیزر از بین نمی‌روند.

پس لیزر برای کسانی بهترین روش حذف موهای زائد است که پوست روشن تا نسبتاً تیره داشته باشند و موهایشان روشن یا کرکی نباشد.

با فرآیند بهترین روش حذف موهای زائد آشنا شوید

لیزر یک پرتوی نوری پرانرژی است. در لیزر موهای زائد، این پرتوی نوری به شکلی طراحی شده که بدون آسیب زدن به پوست، از سطح آن گذر کند و خود را به فولیکول‌های مو برساند. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که در لایه‌ی میانی پوست قرار گرفته‌اند و مو می‌سازند. لیزر جذب رنگدانه‌های طبیعی پوست و مو می‌شود که ملانین نام دارند و درون فولیکول فراوان هستند. به این ترتیب دمای فولیکول بالا می‌رود و آسیب می‌بینید. فولیکولی که آسیب دیده، دیگر نمی‌تواند مو بسازد.

آیا لیزر همه‌ی موهای زائد را از بین می‌برد؟

خیر. لیزر تنها روی موهایی موثر است که در فاز رشد چرخه‌ی عمر خود قرار دارند. در آن واحد، تنها ۶۰ تا ۸۰ درصد از موهای بدن ما در فاز رشد هستند. سایر موها در فاز موقت یا استراحت به سر می‌برند.

آیا اثر لیزر دائمی است؟

بله. از لحاظ تئوری لیزر می‌تواند برای همیشه بیش از ۸۰ درصد موهای زائد را حذف کند. منتها در برخی افراد کاهش محدود‌تری را شاهد هستیم. مثلاً در خانم‌هایی که به تنبلی تخمدان مبتلا هستند، ممکن است فولیکول‌ها دوباره فعال شوند و نتایج دائمی نباشد. برخی از مراجعین نیز بعد از اتمام دوره‌ی درمان به جلسات ترمیمی نیاز خواهند داشت. البته فواصل بین جلسات ترمیمی بسیار طولانی است؟

آیا آقایان هم می‌توانند لیزر کنند؟

بله. آقایان می‌توانند موهای موجود در بدن و صورت خود را لیزر کنند. نکته‌ی قابل توجه در مورد لیزر موهای زائد آقایان این است که این روش لزوماً باعث صاف شدن پوست و حذف همه موها نمی‌شود. با استفاده از لیزر می‌توان تراکم موهای بدن و صورت آقایانی که بسیار پرمو هستند را کاهش داد.

Laser Hair Removal Men in London

فناوری لیزر در بهترین راه حذف موهای زائد

برخلاف تصور عموم، لیزر یک دستگاه نیست؛ بلکه لیزر یک فناوری است. این فناوری استفاده‌های متعددی در صنعت و پزشکی دارد. مثلاً در صنعت برای برش فلزات و در پزشکی علاوه بر حذف موهای زائد، برای جوانسازی پوست نیز استفاده می‌شود.

فناوری لیزری در روش لیزر موهای زائد ویژگی‌های خاص خودش را دارد و برای این منظور به بهترین شکل بهینه‌سازی شده است. لیزرهای مشهوری که برای حذف موهای زائد استفاده می‌شوند شامل لیزرهای الکساندریت، ان دی یاگ و دایود هستند. این سه فناوری امروز بیشترین استفاده را دارند.

لازم به ذکر است که بحث دستگاه‌های لیزر با فناوری‌های لیزر متفاوت است. به طور مثال، الکساندریت یک فناوری لیزری است و کندلا یک برند تولید کننده‌ی دستگاه‌های لیزر موهای زائد است. در کلینیک {نام کلینیک} علاوه بر این که از آخرین فناوری‌های لیزری استفاده می‌کنیم، دستگاه‌های لیزر موهای زائد را از معتبرترین برندهای موجود در دنیا خریداری کرده‌ایم.

هزینه‌های لیزر موهای زائد

شاید برایتان عجیب باشد ولی لیزر از نظر هزینه نیز جزو بهترین راه های حذف موهای زائد محسوب می‌شود. درست است که جلسات و دوره‌ی درمان لیزر گران تمام می‌شود، ولی چون باعث کاهش و حذف دائمی موهای زائد می‌شود، در بلند مدت از راه‌های دیگر مثل اپیلاسیون به‌صرفه‌تر است.

در گذشته هزینه لیزر موهای زائد براساس شات (شلیک) تعیین می‌شد ولی امروزه بیشتر براساس وسعت ناحیه‌ی تحت درمان محاسبه می‌شود. برآورد دقیق هزینه‌ی لیزر موهای زائد علاوه بر وسعت ناحیه‌ی درمان به دستگاه استفاده شده و تعداد جلسات درمانی نیز وابسته است. برای دریافت بهترین درمان و مناسب‌ترین هزینه‌ی لیزر موهای زائد با ما در تماس باشید. {راه‌های ارتباطی}

برای این که ایده‌ای کلی در مورد هزینه‌ی لیزر داشته باشید، می‌توانیم بخش‌های مختلف بدن را براساس وسعت به دسته‌های زیر تقسیم کنیم. قیمت بخش‌های قرار گرفته در یک دسته تقریباً یکسان هستند:

  • خیلی محدود: چانه، پشت لب، گوش‌ها، ابروها، انگشتان
  • محدود: آرئول‌ها، بیکینی، انگشتان و روی پا، انگشتان و پشت دست، زیر بغل، پیشانی یا خط رویش، گونه‌ها
  • متوسط: گردن، بازوها، ساعد، شانه‌ها، کامل صورت، باسن، بیکینی
  • وسیع: شکم، سینه، کل دست‌ها، ساق‌ها، پشت
  • خیلی وسیع: کل پاها، کل پشت، کل تنه
:
:
:
آخرین اخبار