تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۰۴۹۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرار رو به جلوی تارتار
 در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال کشور، نفت‌مسجدسلیمان در حد و اندازه‌های نفتِ نیم‌فصل اول ظاهر نشده و کسب نتایج ضعیف، هواداران این تیم را از بابت جام حذفی نیز دچار نگرانی کرده است.

نفت‌مسجدسلیمان در لیگ نوزدهم با سپرده شدن به مهدی تارتار که به استاد تیم بستن معروف است و همیشه نیز تیم‌هایش به خوبی مقابل حریفان ایستادگی می‌کنند، در نیم‌فصل اول لیگ فراتر از حد تصور ظاهر شد و این نوید روزهای خوب برای تیمی بود که در لیگ هجدهم با خوش‌شانسی تمام در لیگ ماند.

به گزارش ایسنا، تارتار و شاگردانش از ابتدای لیگ نوزدهم با مشکلات مالی و امکاناتی بسیاری مواجه بودند و هستند، هر چند مدیریت و هیات مدیره باشگاه نیز از همان روزهای ابتدایی لیگ در تلاش بودند تا این مشکلات را به حداقل برسانند اما کار در جایی دیگر یعنی به مصوبات وزارت نفت گره خورده بود و همین‌ها نیز دست باشگاه را برای فراهم کردن شرایط بهتر برای تیم بسته بود.

نفت هر چند در مشکلات مالی غوطه‌ور بوده اما نکته حائز اهمیت، برگزاری تمام اردوها و بیشتر تمرینات این تیم با سیاست خاص تارتار در تهران بوده است و در حالی که تارتار می‌توانست استان‌های دیگری را برای محل اردو انتخاب کند، اما همیشه تهران بهترین گزینه برای او و البته هزینه گزاف بر سر دست باشگاه بوده است.

نفتی‌ ها اگرچه مشکل مالی دارند و با سختی تیم را رو به جلو پیش می‌برند ولی شاید باورکردنی نباشد که تاکنون 100 درصد مبلغ قرارداد، به علاوه بخشی از مبلغ مربوط به پاداش‌های تارتار را پرداخت کرده‌اند تا او با تمرکز بیشتر برای مردم مسجدسلیمان کار کند، مردمی که فوتبال دلخوشی اصلی‌شان محسوب می‌شود و با همین فوتبال در پی مشکلات فراوان معیشتی و اجتماعی، حال دلشان بهتر شده است.

نفت در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم به خوبی کار کرد و تیم بدون شکست نیم‌فصل نخست بود اما در نیم‌فصل دوم باوجود تداوم اردوهای خوب در تهران و انتظار نتایج بهتر از تیم تارتار، نفتی‌ها درگیر حواشی‌ای چون اعتصاب بازیکنان شدند و خود به خود نیز از هدف اصلی‌شان دور شدند و شاید اگر آن نتایج نیم‌فصل اول نبود، الان باید نفت را در رده‌های انتهایی جدول رده‌بندی می‌دیدیم و شاید بازهم ترس از سقوط!

اما نکته مهم این است، در حالی تارتار پس از بازی با فولاد از مدیریت خوب باشگاه فولاد حرف زد و به نوعی نیز مدیریت باشگاه نفت را زیر سوال برد و توپِ نتیجه نگرفتن تیمش را در این دیدار و هفته‌های اخیر به زمین مدیران باشگاه انداخت که فراموش کرده، مدیران همین باشگاه، به خاطر پرداخت بیش از ۱۰۰ درصد قرارداد او، انتظار نتیجه‌گیری ایده‌آل را از او و تیمش دارند، نه فرار رو به جلوی خود!

تارتار حتی در جدیدترین اظهارات خود عنوان کرده "از همین الان اعلام می‌کنم که هفته آینده با تیمی که در حال سقوط است، بازی داریم و بازیکنان‌مان نگران مطالبات‌شان هستند و می‌خواهیم فوتبال پاکی ارائه دهیم ولی اگر اتفاقی بیفتد و خدایی نکرده بازیکنان‌مان شرایط بدی پیدا کنند، مسوولیتش با من نیست"؛ صحبت‌هایی که برخی کارشناسان فوتبال خوزستان آن را فرار رو به جلو و بهانه تراشی از سوی این سرمربی می‌دانند و می‌گویند، ای کاش تارتار که هفته‌ها است از زمین و زمان گله‌مند است و از مشکلات مالی نفت می‌گوید، حداقل چند روز را هم در مسجدسلیمان بد می‌گذراند و تیمش را در همین شهر تمرین می‌داد و جای تعجب دارد، تارتار که خودش نفت را انتخاب کرده و مطمئنا از شرایط مالی و امکاناتی مسجدسلیمان هم خبر داشته، در شرایطی که نفت به جام حذفی نزدیک شده، این‌گونه بهانه تراشی می‌کند.

نفت در روزهای پایانی لیگ، دچار چالش خود حاشیه‌ درست کردن شده است، حواشی‌ای که مطمئنا در روند این تیم در جام حذفی نیز تاثیر بسیاری دارد. این‌که تارتار مطالبه‌گر حق بازیکنانش است و بهترین شرایط را برای آن‌ها می‌خواهد، امری بدیهی است اما نباید فراموش کرد همین تیم در اوج نداری و بی‌پولی چند شب پیش از همین بازی اخیر با ذوب آهن، در اصفهان اردو زد و برای بازی شب گذشته با سایپا در یکی از بهترین و گرانترین هتل‌های تهران اقامت داشت؛ این‌ها یعنی باشگاه نفت همه کاری کرده است تا تیم در آرامش باشد ولی این‌که باشگاه در حل مشکلات مالی تنها است، به نگاه نه چندان مسئولان خوزستانی نسبت به این تیم هم بر می‌گردد.

شاید بهتر است تارتار که در این فصل زحمات بسیاری برای سرپا نگه داشتن نفت داشته است و همیشه نیز از مردم محروم مسجدسلیمان و این‌که فوتبال دلخوشی این مردم است، می‌گوید، حالا که تیمش تا فینال جام حذفی و شگفتی‌سازی یک قدم فاصله دارد، گل به خودی نزند و با تمرکز بیشتر روی تیمش و القای آرامش به بازیکنان، آن‌ها را برای بازی در هفته پایانی لیگ و جام حذفی آماده کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار