تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات ورزش بیماران خاص خوزستان در کشور برتر شد
  دبیر هیات ورزش بیماران خاص خوزستان گفت: این هیات برای پنجمین سال متوالی در ارزیابی عملکرد فدراسیون در سال ۹۸، به عنوان برترین هیات در بین هیات‌های ورزش بیماران خاص کشور شناخته شد.

جمال فتاحی  اظهار داشت: در این ارزیابی عملکرد هیات‌ ورزش بیماران خاص خوزستان با اختلاف امتیاز نسبت به هیات بعدی، رتبه نخست برترین هیات کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه خوزستان از قطب‌های اصلی این رشته در کشور است بیان کرد: با این وجود هنوز نقاط ضعفی داریم و تلاش می‌کنیم با ارائه برنامه‌ای منسجم در گسترش و برطرف کردن مشکلات این رشته در خوزستان گام برداریم.

دبیر هیات ادامه داد: در این ارزیابی عملکرد، مواردی همچون میزبانی و برگزاری رقابت‌های استانی و کشوری، برگزاری کلاس ‌داوری و مربیگری، تعداد دعوت شدگان به اردوهای تیم‌ ملی و کسب مقام در رقابت‌های کشوری و بین‌المللی مدنظر بوده است.

وی گفت: هیات ورزش بیماران خاص خوزستان در سال‌های ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ مقام نخست کشور را کسب کرده و این موضوع با تلاش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، هیات‌های شهرستانی، مربیان سازنده و ورزشکاران میسر شده است.

فتاحی هم اکنون ۲۰ هیات در شهرستان‌های خوزستان فعال هستند و همگی آنها مجهز به امکانات هستند. همچنین ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کنند.  پارسال برای نخستین بار در تاریخ هیات ورزش‌های بیماران خاص خوزستان، ورزشکاران تمام گروه‌های بیماری را به مسابقات کشوری اعزام کردیم که خوشبختانه همگی آنها موفق به کسب مدال شدند. 

وی افزود: در شرایط موجود که به دلیل شیوع کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی تعطیل است بیشتر ورزشکاران دارای بیماری خاص در خانه به سر می‌برند تا از ابتلا به این بیماری در امان باشند. در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، یک هزار ماسک بین ورزشکاران توزیع شد همچنین از ۱۲۰ ورزشکار که در مسابقات جهانی و کشوری مدال آور بودند تقدیر شد.

  هیات ورزشی بیماران خاص خوزستان ۶ گروه بیماری را زیر پوشش دارد و هر گروه از بیماران خاص در ۶ رشته ورزشی تنیس روی میز، دارت، شنا، شطرنج، دو و میدانی و پتانک فعالیت می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار