تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۰۴۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی نمودار‌ها خطر شیوع دوباره کرونا را در خوزستان نشان می‌دهد
استاندار خوزستان گفت: با بررسی نمودارها به نظر میرسد در خصوص کرونا دچار غفلت شده‌ایم و این امر مایه نگرانی است.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیدیت بیماری کرونا اظهار کرد: تا زمانی که واکسن مطمئن در دسترس نباشد تنها راه ما پیشگیری از سرایت ویروس، همت مسؤولان و همراهی مردم است.

وی افزود: بدون همکاری مردم شرایط قرمز شده و کنترل بیماری سخت‌تر میشود.

استاندار خوزستان گفت: پس از دو ماه سخت از سپری شدن شرایط قرمز هم‌اکنون به شرایط اردیبهشت ماه برگشته‌ایم.

وی ادامه داد: با بررسی نمودارها به نظر میرسد دچار غفلت شده‌ایم و این امر مایه نگرانی است از جمله دو شهرستان بهبهان و آغاجاری آمار مبتلایان رو به افزایش است که لازم به مراقبت جدی است.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: باید با توجه به در پیش بودن پاییز از تجربیات استان های دیگر بهره ببریم تا با اوج گیری کرونا مقابله نماییم.

شریعتی بیان کرد: اعلام وضعیت سفید موجب کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شده است و نباید این رویه حکم‌فرما شود و به هیچ وجه نباید احساس کنیم شرایط به روند عادی بازگشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریورماه باید تمام تدابیر لازم برای حفاظت از دانش آموزان و معلمان و کادر آموزشی اندیشیده شود.

استاندار خوزستان اذعان کرد: در ایام محرم همه باید به دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا تمکین نمایند در عین حال آئین‌های عزاداری و سوگواری با در نظر گرفتن اصول پیشگیری از شیوع بیماری برگزار شوند.

وی بیان کرد: مسؤولان وزارت بهداشت در ستاد ملی مدیریت کرونا از روند کنترل بیماری و آمارهای خوزستان ابراز خرسندی نموده‌اند و این ثمره همکاری همه بخش‌ها و عموم مردم بوده است و این شرایط را باید حفظ نماییم همچنین در کلام رئیس جمهور نیز موفقیت خوزستان ذکر شد که ما موظفیم از این وضعیت صیانت نماییم.

غلامرضا شریعتی پس بیان آنکه نقدها هم عنوان شوند و مورد توجه قرار گیرند، گفت: از مسؤولان تقاضا میکنم با همان جدیت مدیریت بیماری را پیش ببرند. این شرایط را آسان و ارزان به دست نیاوردیم و در این راه تعدادی از هم استانی‌ها از جمله کادر درمانی و حتی فرماندار شهرستان اندیکا را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: در روز گرامیداشت پزشک که در پیش است انتظار میرود از زحمات بی شائبه پزشکان و کادر درمانی قدردانی شود.

شریعتی تاکید کرد: مواد مورد نیاز نیز برای تولید ماسک با جدیت تامین شود تا مشکلی بابت تولید ماسک به میزان کافی نداشته باشیم و بر قیمت ماسک نیز نظارت شود تا بالاتر از قیمت مصوب عرضه نشود.

انتهای پیام/

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار