تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۰۴۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازمان صمت خوزستان پیگیر تامین مواد اولیه چهار کارگاه تولید ماسک است
  معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان گفت: سازمان صمت استان درحال پیگیری برای تامین پارچه چهار واحد تولید ماسک تازه تاسیس در استان است و به زودی مشکل آن ها برطرف خواهد شد.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: چهار واحد جدید تولید ماسک در اهواز ، بهبهان و آبادان راه اندازی شده است که به دلیل تعریف نشدن آن ها به عنوان واحد صنعتی امکان تامین پارچه مورد نیاز آنها از سوی وزارت صمت وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه این واحدها همچنان فعال هستند ادامه داد: با قرار گرفتن این تعداد واحد تولیدی در لیست واحدهای صنعتی فرآیند تامین پارچه از وزارت صمت در دست پیگیری است و به زودی این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

ناصریان بیان کرد: تولید ماسک در سه بخش صنعتی، نیمه صنعتی و کارگاهی در استان تولید می‌شوند که طبق دستور وزارت صمت تامین پارچه از این وزارتخانه تنها برای واحدهای تولید ماسک صنعتی امکان پذیر است .

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: پارچه مورد نیاز واحدهای کارگاهی از سوی بسیج اصناف تامین می شود.

 واحدهای کارگاهی تولید ماسک همان واحدهای تولیدی هستند که با شیوع ویروس کرونا در کنار کار تولیدی خود و یا با تغییر کاربری به تولید ماسک پرداختند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان افزود: ۴۶ واحد کارگاهی و صنعتی در استان در تامین و تولید ماسک مشغول هستند.

با شیوع ویروس کرونا برای تامین ماسک و کالاهای بهداشتی با همکاری سازمان صمت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجوز تاسیس واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی در استان در کمترین زمان صادر شد.

برخی واحدهای تولیدی در خوزستان نیز با تغییر کاربری و یا افزودن خط تولید در تامین کالای بهداشتی کمک کردند.

برای نخستین بار موارد ابتلا به کووید ۱۹ ، دوم اسفند ۱۳۹۸ ما در کشورمان مشاهده و به فاصله چند هفته در همه استان‌ها همه گیر شد. ویروس کرونا سبک زندگی مردم را نیز تغییر داده و پیامدهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زیادی با خود به همراه داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار