تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزادی ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در خوزستان
  رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با همت ستاد دیه استان خوزستان ،بنیاد مستضعفان کشور و کمک خیرین و نیکوکاران تعداد ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان روز شنبه در حاشیه آئین جشن آزادی ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بر دستگاه قضایی خوزستان در فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان دیگری از جرائم غیر عمد و مالی تاکید کرد و گفت: در راستای اجرایی شدن سیاست‌ها و دستورالعمل‌های رئیس قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری به خصوص فراهم شدن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، خوشبختانه امروز شاهد یکی از جلوه‌های ارزشمند و خداپسندانه، آزادی این تعداد از زندانیان جرائم غیر عمد بودیم.

به گفته وی، امیدواریم خیرین و نیکوکاران بیش از پیش نسبت به این امر خداپسندانه در استان اقدام کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان خوزستان افزود: بدهی مالی این ۸۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد،۵۵۰ میلیارد ریال بود که شاکیان آنان ۵۲۰ میلیارد تومان آن را با وساطت خیرین، اعضاء شورای حل اختلاف بخشیدند و ۳۰ میلیارد ریال بدهی این زندانیان به کمک نیکوکاران و بنیاد مستضعفان کشور جمع آوری و به شاکیان پرداخت شد.

مرادی اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، لزوم کاهش جمعیت کیفری است و جهت تحقق جدی این مطالبه استفاده از مجازات‌های جایگزین در صدور حکم ، استفاده از امتیازات آزادی مشروط و مرخصی زندانیان ، بخشی از تدابیری است که در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های رئیس محترم قوه قضائیه آمده و مورد توجه همه زیر مجموعه‌های دستگاه قضایی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله سیاست‌های مدون رییس قوه قضاییه و یکی از برنامه های مهم دادگستری استان در راستای رسیدگی به وضعیت زندانیان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار