تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
تنها راه غلبه بر کرونا پیروی از استراتژی "شفا" است
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه هنوز واکسن و درمان قطعی برای کرونا، وجود ندارد، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید از استراتژی "شفا" یعنی رعایت شستشوی مرتب دست‌ها، فاصله گزاری و استفاده از ماسک ضروری است.

سید محمد علوی  با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله حسین سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور عزاداری بدون خطر شیوع بیماری کرونا لازم و ضروری است.

وی با اشاره به راه‌های انتقال و علائم بیماری وخطرات ناشی از گسترش کرونا افزود: پیشگیری از بیماری تنها راه کنترل کرونا درشرایط فعلی است. تاکنون نه داروی موثر و نه واکسنی برای پیشگیری و درمان این بیماری ویروسی وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در حال حاضر فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه نجات جوامع از ابتلا به بیماری کرونا است و برای اینکه بتوانیم مصون بمانیم لازم است درصد بالای از افراد جامعه مقید به رعایت ضوابط بهداشتی باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به استراتژی "شفا" اشاره و بیان داشت: برای ایمن ماندن در مقابل کرونا، رعایت 3 مساله مهم، ضروری است که به اختصار "شفا" است یعنی شستشوی مرتب دست‌ها (به مدت 20 ثانیه) و رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک که تنها راه پیشگیری و کنترول بیماری است.

وی به مساله استفاده درست از ماسک اشاره و گفت: باید در ماسک را به شیوه درست استفاده کنیم. اینکه عده‌ای ماسک را روی بینی قرار می‌دهندکه این شیوه ناصحیح است.

علوی گفت: وضعیت کرونا در خوزستان شکننده است و لازم است ادارات و دستگاه ها ضوابط  را رعایت کنند و اگر لازم باشد بهداشت محیط با دستگاه‌های خاطی برخورد می‌کند.

وی بیان داشت: در برخی اماکن مانند مطب‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، پاساژها در رعایت فاصله اجتماعی دقت لازم صورت نمی‌گیرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار