تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامگذاری یکی از میادین دزفول به نام "غلامرضا قصاب"
  یکی از میادین یا معابر شهری دزفول به نام "غلامرضا قصاب"، پیشکسوت کشتی و اولین خوزستانی شرکت‌کننده در المپیک نام‌گذاری خواهد شد.

غلامرضا قصاب اولین کشتی‌گیر خوزستانی است که در سال ۱۹۷۶ در المپیک به روی تشک رفت و به مدت هشت سال نیز کاپیتانی تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران را برعهده داشت. او بعد از خداحافظی از کشتی، در عرصه مربیگری به کشتی ایران و خوزستان خدمات ارزنده‌ای داشت.

به گزارش ایسنا، این پیشکسوت خوزستانی سال‌ها در سالنی که مالک آن، آموزش و پرورش بود، مستاجر و در حال آموزش علاقه‌مندان به این رشته بود تا این‌که چند روز پیش طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود که حکم تخلیه این سالن صادر شده است و باید برای همیشه آن سالن را ترک کند.

قصاب تا به سالن می‌رسد، می‌بیند که نیمی از وسایلش جمع شده است و خود نیز با بوسه بر چهار طرف تشک‌ کشتی، آن را جمع می‌کند و پشت یک وانت می‌گذارد و تمام خاطراتش را به خانه می‌برد.

این رفتار با پیشکسوت کشتی خوزستان که سال‌ها خدمات ارزنده‌ای به نوجوانان و جوانان استان به ویژه شهرستان دزفول داشته است، با واکنش‌هایی از سوی قهرمانان ملی و علاقه‌مندان به این رشته همراه بود و این رفتار را در شان یک پیشکسوت ندانستند.

همین موضوع نیز باعث شد که شب گذشته (جمعه)، سرپرست فرمانداری دزفول و رییس و اعضای شورای شهر دزفول به دیدار غلامرضا قصاب بروند و از او دلجویی کنند.

در همین دیدار نیز رییس شورای شهر دزفول با بیان این‌که این اتفاق باعث دلخوری قهرمانان این رشته و مردم دزفول شد، عنوان کرد: "به زودی یکی از میادین یا معابر شهری دزفول به نام  غلامرضا قصاب نامگذاری خواهد شد."

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری دزفول نیز بیان کرد: "به زودی مشکل ادامه فعالیت این پیشکسوت در رشته‌ مورد علاقه‌اش حل خواهد شد."

در جریان این دیدار، غلامرضا قصاب یکی از مدال‌های خود را به فرماندار دزفول اهدا کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار