تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دادگستری خوزستان:
فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان خرما و صنایع تبدیلی تسهیل شود
 رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در راستای تحقق رونق و جهش تولید ضرورت دارد فضای کسب و کار برای تولید کنندگان خرما و صنایع تبدیلی آن تسهیل شود.

 خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در آئین برگزاری جشنواره نخل و خرما شهرستان شادگان، یکی از عوامل تحقق رونق و جهش تولید را تسهیل فضای کسب و کار برای تولید کنندگان خرما و صنایع تبدیلی آن بر شمرد و اظهارداشت: حمایت از تولید خرما و همچنین صنایع تبدیلی آن می‌تواند این شهرستان که قطب تولید خرما محسوب می‌شود را به جایگاه ویژه‌ای در توسعه پایدار تبدیل کند.

وی افزود: باید زمینه صادرات خرما با توسعه شرکت‌های بسته‌بندی فراهم شود و کیفیت بسته بندی به گونه‌ای باشد که این محصول و صنایع تبدیلی آن در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی کسب کند.

حجت السلام و المسلمین مرادی در ادامه گفت: شادگان یکی از قطب‌های کشاورزی خصوصاً در زمینه تولید خرما است و بخش زیادی از کشاورزان این شهرستان از طریق خرما و نخل امرار و معاش می‌کنند و کشاورزان زحمتکش که در طول سال برای به ثمر نشستن نخل تلاش می‌کنند باید برای کسب سود بیشتر خام‌فروشی خرما را کنار بگذارند.

رئیس دادگستری خوزستان تصریح‌کرد: ایجاد صنایع تبدیلی خرما علاوه بر بهبود بازار خرما سبب توسعه و ایجاد فرصت ‌های شغلی فراوان در این شهرستان و استان می‌شود.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه محصول خرما و صنایع تبدیلی آن را ضروری دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف و معرفی ظرفیت‌های بالقوه این محصول و صنایع تبدیلی آن نقش موثری در توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه دارد  و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

فیروز کیانپور رئیس دادگستری شادگان همچنین در بخش دیگری از این آیین با اشاره به حمایت‌های رئیس دستگاه قضایی خوزستان در زمینه تحقق رونق و جهش تولید در این شهرستان ، خواستار همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی شادگان جهت توسعه تولید خرما و صنایع تبدیلی آن با دادگستری شادگان شد.

بر اساس این گزارش، با بریدن خوشه خرما بصورت نمادین توسط رئیس کل دادگستری خوزستان برداشت این محصول در این شهرستان آغار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار