تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۰۴۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از کرونا غفلت نکنیم
  اگر چه به گفته برخی از مسئولان وضعیت کرونا در برخی از نقاط سفید اعلام شده است، اما بر اساس گفته کارشناسان، شهروندان برای حفظ سلامتی خود و مردم تا ریشه کن شدن کرونا نباید از تهدید این ویروس هزارچهره غافل شوند.

 کرونا ویروسی کشنده که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، ویروسی که جهان را تحت تاثیر خود قرار داد،این ویروس کشنده روزانه جان چندین نفر در کشور را می گیرد و جدی نگرفتن آن می تواند عواقب خطرناکی برای شهروندان داشته باشد.

یکی از بیماران کرونایی بهبود یافته شهرستان گتوند چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر جدی گرفتن کرونا تاکید کرد و افزود: به جز موارد ضروری در اماکن پرتردد و مشکوک به کرونا تردد نداشتم اما به این بیماری مبتلا شدم.

این بیمار بهبود یافته که ۲ تن از اعضای خانواده اش نیز به کرونا مبتلا شده بودند، ادامه داد: علاوه بر گذراندن دوره ۱۴ روزه قرنطینه آزمایش کرونای من مثبت اعلام شد که در مجموع بعد از گذراندن ۲۱ روز تست کرونا منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه تا ریشه کن شدن کرونا نباید این بیماری را فراموش کنیم،  افزود: قبل از نمونه گیری کرونا هیچگونه علائم بیماری در بدنم نشان داده نشد، اما پس از تست دادن نتیجه آزمایش مثبت اعلام شد.

دوران قرنطینه کرونا تجربه سختی بود

این بیمارکرونایی بهبود یافته با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی تا ریشه کن شدن کرونا، گفت: شهروندان این بیماری را جدی بگیرند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

وی به دوران سخت قرنطینه در خانه اشاره کرد و افزود: محدودیت ها در خانه زیاد بود و برای مبتلا نشدن دیگر اعضای خانواده، به ناچار از وسایل جداگانه خانه استفاده می کردم.

این بیمارکرونایی بهبود یافته در پایان گفت:به علت مبتلا شدن به کرونا کسب و کارم مختل و مشکلات زیادی برای من ایجاد شد.

مبتلا شدن ۸۵۱ نفر در شهرستان گتوند به کرونا

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۸۵۱ نفر در شهرستان گتوند به کرونا مبتلا شدند، اظهارکرد: تاکنون ۳۵ نفراز شهروندان گتوند بر اثر کرونا جان خودشان را از دست دادند.

هومن کلانتری گفت: ۵۰.۵ درصد از مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان گتوند مرد و ۴۹.۵ درصد زن هستند.

وی ادامه داد:۸۳ درصد مبتلایان به کرونا شهرستان گتوند در شهرها و ۱۷ درصد این بیماران در روستاها ساکن بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گروه سنی غالب موارد مثبت را ۳۰ تا ۶۰ سال عنوان کرد و افزود:گروه سنی غالب موارد فوتی بالای ۶۰ سال بوده است.

کلانتری در پایان شناسایی و تشخیص بیماران پرخطر علامت دار، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی اصناف، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی، نظارت برخاکسپاری موارد فوتی مبتلا به کرونا، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری، توزیع ماسک در بازار و تذکر به افراد فاقد ماسک را از جمله اقدامات برای مقابله با کرونا در حال اجرا در این شهرستان نام برد.

برخی از مسئولان شهرستان گتوند تجمعات مردم را علت افزایش آمار افراد به کرونا اعلام کردند، اما برخی از شهروندان  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تجمعات زیاد مسئولان در برخی از جلسات و برنامه های اداری گلایمند هستند و اظهارکردند: اگر تجمعات و برگزاری آیین ها ممنوع است، مسئولان نیز درکنار مردم فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تا حد امکان جلسات، آیین ها و برنامه های اداری را به زمان دیگر موکول کرده،  تا هرچه سریعتر این ویروس ریشه کن شود.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان قرار دارد. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار