تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۷ واحد صنعتی دزفول راکد هستند
 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت:۴۷ واحد از ۳۰۰ واحد صنعتی ثبت شده در دزفول راکد هستند.

مهراب عبدالهی  افزود: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته هفت واحد  صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شدند افزود: در سال گذشته ۱۷۰ پرونده  جواز تاسیس در حوزه صنعت صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴۱ پرونده جواز تاسیس صادر شده است. 
عبدالهی با بیان اینکه این ۳۰۰ واحد صنعتی درچهار شهرک و سه ناحیه صنعتی ایجاد شده اند افزود:  در چهارسال اخیر ۲هزار و ۵۵۴ فرصت شغلی در حوزه اصناف دزفول ایجاد شد.
وی گفت: سال گذشته ۳۰  پروانه بهره برداری صادر شد  و از ابتدای امسال تاکنون ۶ واحد صنعتی در دزفول  به بهره برداری  رسیدند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال جذب بخش صنعت دزفول شده است که انحرافی در این خصوص مشاهده نشده است.
عبدالهی با اشاره به موانع اشتغال گفت: با پیگیری های انجام شده از سال ۹۵، تمام ضوابط سخت گیرانه در حوزه اشتغال و کسب و کار با همکاری اصناف در دزفول برداشته شد .
وی گفت: پارسال ۴۰۰ نفر  تعهد اشتغال در حوزه صنعت و معدن داشتیم که در عمل برای ۴۵۵ نفر ایجاد اشتغال شد. 
وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال با توجه به شرایط کرونا، ۱۳۰ اشتغال در سامانه رصد ثبت کردیم.

وی عمده مشکلات پیش روی صنایع را مشکلات تعامل با بانکها عنوان کرد و گفت: نیاز به سرمایه در گردش، مالیات، عدم درنظر گرفتن آمایش سرزمینی از دیگر مشکلات پیش روی صنایع دزفول است.
ضرورت راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی دزفول 
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: با توجه به ظرفیتهای ویژه دزفول در تولید محصولات کشاورزی،  پایانه صادراتی این محصولات یکی از ضروریات این شهرستان است که تاکنون ۲ مجوز پایانه صادراتی در این شهرستان گرفته شده که اگر اجرا نشوند و دستگاه‌های اجرایی حمایت نکنند شهرهای همجوار این مجوزها را از ما خواهند گرفت.
عبدالهی با بیان اینکه سه سرمایه گذار پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول بومی هستند خاطرنشان کرد: پیشنهاد میشود برای اینکه ۶ ماه مهلت سرمایه گذاران تمام نشود این کار با تشکیل یک کنسرسیوم انجام شود، ظرفیت ها برای تحقق این هدف موجود است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد .
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول پیشنهاد داد گمرگ در شهرک صنعتی مستقر شود تا فضای پایانه آماده شود چرا که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سردخانه، سوله و سورتینگ برخوردار است .
وی گفت: از آذرماه تا اسفندماه که فصل صادرات در دزفول  است  ۱۰۰ تریلر و از فروردین تا خردادماه نیز ۵۰ تریلر از دزفول ترانزیت شده گفت: با راه اندازی پایانه صادراتی، جهش خوبی در حوزه اشتغال و توسعه شهرستان ایجاد خواهد شد .
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول  در خصوص پایانه گل و گیاه این شهرستان نیز گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه کشت گل در دزفول وجود دارد و بیش از ۸۰ میلیون شاخه گل در این شهرستان تولید میشود که توسط اتوبوسهای دزفول به  تهران به شکل نامناسب بسته بندی شده و با قیمت ناچیز به فروش می رسند و گل دزفول بنام  شهرهای دیگر به روسیه  صادر میشود.
وی افزود: مجوز پایانه گل  و گیاه دزفول گرفته شده و سرمایه گذار آن نیز مشخص است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در خصوص نمایشگاه های بین المللی نیز گفت: مجوز احداث نمایشگاه بین المللی در دزفول  از شرکت نمایشگاه های بین المللی گرفته شد و اکنون حل مشکل تامین زمین برای این مرکز به حمایت دیگر مسوولان نیاز دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار