تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانک‌های خوزستان موظف به تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا هستند
استاندار خوزستان با بیان اینکه در تیرماه امسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به خوزستان اختصاص یافت، گفت: تمام شعب بانک‌های عامل پرداخت کننده این نوع تسهیلات، موظف به تسریع در انجام درخواست متقاضیان هستند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: استان خوزستان تا حدودی در پرداخت این تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نسبت به دیگر استان‌های کشور عقب‌تر است.

وی ادامه داد:  روند پرداخت این تسهیلاتدر شعب بانک‌های استان باید هرچه سریعتر به روز شده و تسریع پیدا کند تا بخشی از منابع مالی این کسب و کارها تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ۱۴ رسته مختلف کاری در بانک‌های خوزستان بر اساس تقاضای صاحبان کسب و کارها پرونده تشکیل شده ، گفت: تا ۱۵ مرداد ۱۲ هزار و ۷۶۰ پرونده تقاضای دریافت وام کرونا در خوزستان تشکیل شده و این تعداد در حال به روزرسانی هستند.

به گفته شریعتی بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در خوزستان مربوط به رسته حمل و نقل (تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی) است.

خوزستان یک استان بانک محور است

استاندار خوزستان همچنین در خصوص عملکرد بانک‌های استان در زمینه رونق اقتصادی و حمایت در ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، بیان کرد: خوزستان دارای یک جامعه بانک محور است و تا زمانی که بانک‌ها هدفگذاری مشخصی نداشته باشند، وضعیت اشتغال و اقتصاد تغییری نمی‌یابد.

وی نرخ بیکاری خوزستان در سال ۹۷ را ۱۷.۷ درصد بیان ‌کرد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال ۹۸ این شاخص به حدود ۱۷ درصد و در بهار ۹۹ به ۱۲.۲ درصد رسیده است.

وی این روند را نشان دهنده ورود مناسب بانک‌ها در ارایه تسهیلات کاربردی به کسب و کارها دانست و افزود: علاوه بر این برنامه‌ریزی و تلاش‌ صورت گرفته مدیریت خوزستان باعث شد نرخ بیکاری روند کاهشی داشته باشد.

بانک‌ها در خوزستان هدفمند عمل کنند

استاندار خوزستان از بانک‌های استان خواست به صورت هدفمند به مسایل اقتصادی و حمایت از ایجاد فرصت‌های شغلی در کسب و کارها وارد شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس لازم است مطالعات دقیقی در زمینه میزان تسهیلات داده شده صورت گیرد که این منابع در چه زمینه‌هایی هزینه شده اند و نتیجه مشخص آنها اعلام شود.

وی افزود: پایداری حمایت‌ بانکی در خوزستان نیازمند پایش و بررسی است و بخشی از مطالعات کارشناسی در زمینه بانک‌های خوزستان باید به نوع عملکرد صورت گرفته آنها اختصاص پیدا کند.

شریعتی تسهیلات پرداخت شده در خوزستان را نسبت به سال‌های گذشته روبه افزایش دانست و گفت: با این وجود نیاز است با منابعی که در اختیار داریم بتوانیم استان را به سمت توسعه و ایجاد اشتغال پیش ببریم.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار