تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۴۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندارآبادان: استفاده از ماسک مسوولیتی اجتماعی است
  معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک یک مسوولیت اجتماعی است که باید در اولویت باشد.

سید زین‌العابدین موسوی  بیان کرد: در شرایط کنونی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ، گامی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در جامعه است.

وی به اجباری بودن استفاده از ماسک برای بیماران و سایر افراد تاکید کرد و افزود: هیچ‌گونه مشکلی در خصوص ماسک در آبادان وجود ندارد و افراد زیادی در ابتدای شیوع کرونا به تولید ماسک پرداختند.

فرماندار ویژه آبادان روند ابتلا  افراد به بیماری کرونا در این شهرستان را نزولی دانست و گفت: با همکاری مردم و رعایت فاصله اجتماعی و همچنین نهادینه شدن استفاده از ماسک در چند روز اخیر تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌ آبادان کاهش یافته است.

موسوی ادامه داد:  البته این کاهش نشانگر کاهش خطر ابتلای شهروندان در آبادان و جنوب غرب خوزستان به ویروس همه‌گیر کرونا و شیب نزولی وضعیت قرمز در این خطه نیست و شهروندان همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی، حفظ پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

وی افزود: استفاده اجباری از ماسک در فضاهای پرتردد و سرپوشیده به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا امری ضروری است که باید همه ارگان‌ها و مسوولان شهری به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار ویژه آبادان به تاثیرگذاری تشکیل پلیس کرونا در کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای برخورد با آن دسته از بیماران کووید ۱۹ که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، کمیته پلیس سلامت در آبادان تشکیل و طبق دستورالعمل ، مسوولان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف فرد مبتلا از دستورالعمل‌های قرنطینه، علیه وی شکواییه تنظیم و به دادستانی ارسال می‌کنند تا با وی برخورد قضایی شود که این مورد در کاهش آمار مبتلایان نقش تاثیرگذاری داشت.

وی با بیان اینکه فعالیت این کمیته در اجرای مصوبه شورای تامین صورت می‌گیرد، افزود: این کمیته بر اساس یک مصوبه قانونی به منظور مقابله با ویروس کرونا و با هدف توقف آمار تصاعدی مبتلایان به ویروس کرونا در آبادان تشکیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار