تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۰۴۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمعی از کارگران سایت پسماند صفیره اهواز خواهان پرداخت شدن حقوق شدند
  ۱۰۰ نفر از کارگران سایت پسماند صفیره شهرستان اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حق و حقوق و تعطیل شدن سایت امروز چهارشنبه در مقابل ساختمان سازمان پسماند شهرداری اهواز تجمع کردند.

 یکی از کارگران شرکت کننده در این تجمع که خواست نامش درخبر ذکر نشود بیان کرد: در مجموع ۱۲۰ نفر در این سایت مشغول به کار هستند که از این تعداد ۶۳ نفر خانم و از این جمع نیز ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار هستند.

وی گفت: این سایت از دهم تیرماه تعطیل شده است و هنوز از سوی پیمانکار تصمیمی برای بازگشایی این سایت گرفته نشده است.

این کارگر سایت پسماند صفیره ادامه داد: امروز جمعی از کارگران این سایت به دلیل پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق و بیمه و تعطیل شدن این سایت به نشانه اعتراض تجمع کردند.

وی افزود: پیمانکار علت پرداخت نکردن حقوق کارگران را طلبکار بودن از سازمان پسماند اعلام می کند ، متاسفانه در سال های گذشته نیز کارگران با پیمانکاران قبلی هم دچار مشکلات فراوان بودند.

این کارگر سایت پسماند صفیره اظهار داشت: هیچ مسوولی از شهرداری پاسخگوی ما نیست و زندگی کارگران این سایت با مشکلات زیادی مواجه شده است.

مدیرعامل پسماند اهواز و هیچ مسوولی از شهرداری اهواز پاسخگوی خبرنگار ایرنا در خصوص این اعتراض کارگران نبود.

سایت دفن زباله اهواز حدود ۱۲۰ کارگر برای تفکیک زباله دارد که قسمت اعظمی از آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است که ۱۲۰ نفر در این سایت مشغول به کار هستند.

روستای صفیره حدود ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار