تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی مردم آبادان از قطع مکرر آب آشامیدنی شهر
 قطعی و افت فشار مکرر آب شرب برخی از مناطق شهر آبادان در چند روز گذشته باعث گلایه‌مندی و نارضایتی مردم شده است.

 قطعی مکرر آب آشامیدنی در برخی نقاط آبادان به یک معمای پیچیده تبدیل شده و در چند روز گذشته در منطقه‌های مختلف این شهر از جمله مرکز شهر، ذوالفقاری، سده، کوی قدس باعث گله‌مندی و نگرانی اهالی شده است .

تعدادی از مردم این مناطق در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز نارضایتی از قطع مکرر آب آشامیدنی از مسوولان خواستند هرچه زودتر برای حل این مشکل چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

 آنان اظهار ‌داشتند:   شهروندان در گرمای سخت تابستان بی‌آب هستند مدتی است که هر روز یک یا ۲ بار بدون اطلاع آب در برخی از نقاط شهرستان آبادان قطع می‌شود که این موضوع مشکلاتی را برای زندگی روزمه ایجاد کرده است.

یکی از ساکنان منطقه امیری آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: در چند روز گذشته آب آشامیدنی منزل ما به طور مکرر قطع می‌شود و کار و فعالیت روزمره ما را با مشکل روبرو کرده است. 
نادر ارزانی افزود: در فصل تابستان و شیوع بیماری کرونا نیاز و مصرف مردم از آب بیشتر شده و قطع آن در ساعاتی از روز و بویژه در صبح برای مردم مشکل ساز است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی مرتب دستها متاسفانه در ۲ روز گذشته برای شستشو آب نداشتیم. 

یکی از ساکن کوی ذوالفقاری آبادان در این خصوص اظهار داشت: قطعی آب شهر مردم را با مشکل مواجه کرده و مجبور هستیم آب را ذخیره کنیم تا در هنگام قطع شدن آب لوله کشی ، از آن استفاده کنیم که این کار ضمن اتلاف منابع ، هدر رفت آب و وقت ، برای خانواده‌های که محلی برای ذخیره آب ندارند مشکل ساز شده است. 

فاطمه مروی افزود: در یک ماه گذشته در بیشتر مواقع با قطع آب مواجه بوده ایم و برای انجام کارهای روزمره با مشکل مواجه شده‌ایم و این شرایط زندگی را سخت کرده است.

وی اظهار داشت: قطعی‌های مکرر آب باعث شده  بیشتر شهروندان به ناچار از آب معدنی استفاده کنند که بار مالی زیادی بر آنان وارد می‌کند. 

یکی از ساکنان منطقه فیه آبادان نیز گفت: طولانی بودن زمان قطعی آب منجر به خرابی پمپ‌های آب برخی از شهروندان شده است.

محمد موسوی تصریح کرد: خرابی پمپ‌های آب و سوختن آنها در اثر قطع شدن آب شهری از یک سو و از سوی دیگر نبود آب در این فصل گرما باعث بروز مشکلات مضاعف برای شهروندان در تامین آب شده است.

وی افزود: آب در این منطقه از صبح تا شب چند بار قطع شده و مردم برای تامین نیاز خود به مراکز فروش آب مراجعه می‌کنند و آنجا هم یک بشکه ۲۰ لیتری را باید ۱۰هزار ریال خریداری کنند. 

شکستگی و تعویض خط لوله عامل قطعی آب

مدیر شبکه آبفا آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: قطعی آب در آبادان بیشتر مربوط به مرکز شهر است زیرا خطوط آب آشامیدنی این منطقه فرسوده و قدیمی است که این فرسودگی باعث شکستگی خط و قطعی آب شده است.

مصطفی مهرانفر اظهار داشت: درصد بیشتری از خطوط آبرسانی آبادان فرسوده است که مجبور به تعویض آن هستیم که این امر باعث قطعی آب در مناطق مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به معضل زیرساختی در شبکه آب و فاضلاب آبادان گفت:برای رفع مشکل زیرساختی در شبکه فاضلاب آبادان نیاز به ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با پیگیری نمایندگان و سازمان منطقه آزاد اروند این بودجه به آبادان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۹۰ درصد طرح آب غدیر به آبادان افزود: میزان آب اختصاصی طرح آبرسانی غدیر به شهرستان آبادان در طول شبانه روز ۸۰ هزار متر مکعب بود که با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان این میزان به ۱۱۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.

مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: با پیگیری‌های سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی میزان آب اختصاصی از طرح آبرسانی غدیر به آبادان قرار است به ۱۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز برسد تا به لحاظ تامین آب آشامیدنی در این شهرستان مشکلی بوجود نیاید.

مهرانفر میزان سختی و شوری آب در رودخانه بهمنشیر آبادان را ۲ هزار و ۹۳۰ میکروموس اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد از آب شرب آبادان از رودخانه بهنمشیر تامین می‌شود که با آب غدیر مخلوط و در شبکه آب توزیع می‌شود.

آبادان دارای ۸۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه احداث ۱۴۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این شهر ضروری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار